Aduce bună dispoziţie

Lumina ne este necesară tuturor:pentru a trăi sănătoşi,pentru a ne simţi în formă. Razele soarelui acţionează asupra secreţiei de serotonină,hormon implicat în buna dispoziţie de zi cu zi. Avem nevoie de lumină pentru sinteza vitaminei D,cu rol în întărirea scheletului,prevenirea apariţiei cariilor şi buna funcţionare a sistemului imunitar. Numeroase studii pun în evidenţă relaţia directă dintre aportul suficient de lumină şi nivelul performanţelor intelectuale şi profesionale.

Plimbarea în aer liber egal sănătate

Avem deseori moralul scăzut în intervalul noiembrie-februarie-  când razele soarelui ne binecuvântează mai puţin. Vestea bună e că poţi să faci provizii suficiente de lumină chiar şi în zilele  mohorâte de toamnă/iarnă,cu condiţia să petreci mai mult timp în aer liber.

Când e urât afară,poţi avea tendinţa să rămâi în „culcuşul” comod de acasă sau să stai închisă în birpou. Specialiştii te sfătuiesc să-ţi depăşeşti starea şi să dai o raită pe afară. O plimbare,chiar şi pe timp mohorât,înseamnă un aport de 20.000 lucşi (1 lux este unitatea de măsură a intensităţii luminoase),în timp ce sursele de lumină din casă nu dau mai mult de 500-600 de lucşi.

De câtă lumină ai nevoie

Ştiind că lumina are reale proprietăţi benefice asupra bunei dispoziţii,începând cu intensitatea de 1.500 lucşi,iată nişte cifre de reţinut:

-o noapte cu lună plină=0,5 lucşi

-un apartament bine luminat=200-400 lucşi

-interior cu surse de iluminat clasice=150-600 lucşi

-lumină de exterior,cu cer acoperit=25.000 lucşi

-lumină de exterior,cer senin=50.000-10.000 lucşi

-lumină de exterior,cer senin,la  munte=100.000 lucşi


Scapă de grăsimea abdominală cu spirulină

Cum slăbeşti în doar 5 minute!