Astăzi,supermarketurile sunt inundate cu o varietate de alimente ”light” care,departe de a fi sănătoase,pot duce de fapt la dezvoltarea de afecţiuni precum obezitate,boli cardiovasculare şi dezechilibre hormonale.

De aceea,mai mulţi experţi de sănătate spun că un consum excesiv de alimente scăzute în grăsimi afectează sănătatea sângelui,cresc nivelul de colesterol,dar şi riscul de a dezvolta boli grave. Din fericire,există alimente sănătoase,care susţin procesele de detoxifiere naturale ale corpului pentru a evita efectele negative.

Iată care sunt alimentele care trebuie mâncate în mod regulat pentru a curăţa arterele:

Sucul de rodie

Consumul regulat de suc de rodie ajută la curăţarea arterelor,reducând efectele negative ale aterosclerozei şi ale colesterolului rău (LDL). S-a demonstrat că sucul natural de rodie conţine un număr destul de mare de antioxidanţi,care sunt benefici pentru sănătate. De fapt,are mai multe proprietăţi antioxidante decât au murele,afinele şi portocala.

Peştele gras

Acest tip de peşte este principala sursă de acizi graşi omega 3,substanţă nutritivă pe care organismul nu o produce,dar absorbţia acestora din alimente poate ajuta la îmbunătăţirea sănătăţii cardiovasculare.

Atunci când este inclus în dietă de două ori pe săptămână ajută la desfundarea arterelor blocate,reglementează lipidele în sânge,şi previne artereleşi venele de la întărire. În plus,au efect antiinflamator,care este benefic pentru venele dilatate.

Tipurile de peştele gras recomandate sunt:somon,ton,hering,sardine,păstrăv şi macrou.

Varză murată

Varza murată este o sursă de bacterii sănătoase care au efecte pozitive asupra sistemului digestiv şi cardiovascular. În plus,atunci când este inclusă în dietă stimulează procesul de curăţare,în timp ce scade nivelul de colesterol şi elimină substanţele toxice din organism. De asemenea,are efect asupra sistemului imunitarşi previne dezvoltarea infecţiilor.

Uleiul de măsline

Uleiul extra-virgin este o sursă sănătoasă de acizi graşi care stimulează curăţarea naturală a arterelor. Includerea acestui aliment în dietă ajută la reducerea nivelului de colesterol,dar şi nivelul trigliceridelor,reducând astfel riscul de a dezvolta boli de inimă sau atac de cord. În plus,antioxidanţii pe care-i conţine ajută la reducerea daunelor produse de radicalii liberi,şi menţin venele întărite.

Roşia

Roşiile conţin licopen,un puternic antioxidant care ajută la reducerea oxidării colesterolului rău care se depozitează pe peretele arterelor. Pot fi incluse în salate,sau sub formă de suc,pentru că atunci când sunt gătite proprietăţile sunt mult mai mici.

Alte alimente care ajută la curăţarea arterelor sunt:

-Uleiul de seminţe de susan
-Fulgii de ovăz
-Nucile
-Pepenele verde