Adevărata problemă a pâinii este calitatea ei, iar diferenţa este făcută de ce tip de pâine alegi să consumi, deoarece pâinea albă are calorii goale, fără nutrienţi (este lipsită de vitamine şi minerale), în timp ce pâinea integrală te ajută să slăbeşti sănătos şi să-ţi incarci corpul cu nutrienţi de calitate. Ai grijă însă ca tipul de pâine neagră consumat să nu fie obţinut cu ajutorul coloranţilor de tip caramel, meniţi să păcălească un ochi. 

Citeşte şi: "Pâinea albinelor", produsul natural care îţi vindecă întregul organism

Primul lucru pe care îl faci atunci când începi o dietă este să renunţi la pâine. Nutriţioniştii susţin însă că nu trebuie să renunţi în totalitate la ea, ci să ai grijă la ceea ce alegi. Nutriţioniştii recomandă pâinea în alimentaţia de zi cu zi, însă nu asociată cu alimente care conţin carbohidraţi. Iar cea mai sănătoasă pâine este cea cu maia.

Cea mai sănătoasă pâine este cea cu maia. Putem să consumăm orice formă de pâine neagră sau cu cereale sau cu seminţe, dar trebuie să fim atenţi dacă această pâine este făcută din făină integrală sau este o pâine făcută din făină albă şi care foloseşte o anumită cantitate de coloranţi”, spune Florin Bălănică, nutriţionist.


Însă dacă pâinea face parte din toate cele trei mese zilnice, s-ar putea să pierzi câteva kilograme atunci când renunţi la ea. 

Pâinea albă conţine 266 calorii în 100 de grame, sau 80 de calorii pe felie. Pâinea integrală conţine 247 de calorii în 100 de grame, în timp ce o felie conţine 74 de calorii. Diferenţa dintre pâinea albă şi cea integrală nu se simte la calorii, ci la cantitatea de fibre, vitamine şi minerale şi la indicele glicemic, vinovat de fluctuaţiile de zahăr.

Dacă îţi reduci aportul caloric cu 100-500 calorii pe zi şi faci şi sport între 30 şi 60 de minute, poţi slăbi vizibil.