Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să previi poftele culinare pentru alimente nesănătoase:

Include proteine şi fibre în alimentaţia ta

Alimentele bogate în proteine şi fibre oferă energie organismului. În afară de aceasta, produsele care sunt surse importante de fibre şi proteine necesită mai mult timp pentru realizarea procesului de digestie; adică sunt săţioase şi previn poftele pentru alte gustări.

Bea apă

Apa este necesară pentru îndeplinirea funcţiilor organismului. Iar un pahar de apă băut înainte de a mânca suprimă pofta de mâncare şi cantitatea consumată va fi mult mai mică. Cu apa poţi păcăli poftele alimentare, plus că foamea te poate induce în eroare când nu îţi este foame, ci corpul este de fapt deshidratat. Aşadar, dacă simţi că îţi este foame, bea un pahar de apă şi pofta va dispărea.

Mănâncă de fiecare dată micul dejun

Săritul peste micul dejun poate provoca o scădere a nivelului de zahăr din sânge, ceea ce poate provoca probleme de supraalimentare în timpul zilei. Recomandat este să mănânci în fiecare dimineaţă micul dejun, iar alimentele consumate trebuie să fie surse importante de fibre şi proteine – te ajută să menţii sub control nivelul de zahăr din sânge şi să previi poftele culinare nesănătoase.

Odihneşte-te

Din cauza lipsei de somn, efectele negative care au loc asupra organismului sunt multe, iar unul dintre ele este creşterea producţiei hormonului de foame. Aşadar, pentru a preveni poftele de mâncare şi supraalimentarea, hrăneşte-te sănătos şi dormi cel puţin 7 ore pe noapte.

Bea o ceaşcă de cafea

Poate nu ştiai, dar cafeaua ajută la prevenirea poftei de mâncare. De fapt, două ceşti de cafea băute până în prânz stimulează metabolismul şi suprimă poftele alimentare nesănătoase.


Credit foto: www.huffingtonpost.com