Privitul la televizor

Statul ore în şir pe canapea la televizor creşte riscul de atac de cord şi accident vascular cerebral.Chiar dacă ai în general un stil de viaţă activ,sau obişnuieşti să frecventezi sala de sport,exerciţiile nu compensează timpul petrecut în faţa televizorului. Lipsa mişcării afectează vasele de sânge şi creşte nivelul de grăsime şi de zaharuri din sânge.


Citeşte şi:

Cum să ai o inimă sănătoasă

Alimente bune pentru inima ta


Ignori sforăitul

Nu este doar un zgomot deranjant,ci semnifică o problemă de sănătate mai serioasă,şi anume apneea. Această afecţiune este determinată de întreruperea respiraţiei în timpul somnului şi poate duce la subţierea vaselor de sânge. Netratată,ea creşte riscul apariţiei bolilor cardiovasculare. Persoanele obeze sau supraponderale sunt cele care suferă în general de această afecţiune,însă ea poate apărea şi la persoanele cu o greutate normală.

Ai probleme cu igiena orală

Deşi motivul exact este necunoscut,există o legătură între problemele dentare şi cele cardiovasculare. Bacteriile care provoacă gingivită sunt responsabile şi de infecţiile din organism. În timp,acestea duc la apariţia aterosclerozei. O igienă dentară corectă poate îmbunătăţi sănătatea vaselor de sânge.

Bei prea mult alcool

Un pahar de vin roşu pe zi este benefic pentru sănătateainimii,dar ce este prea mult strică. Alcoolul în exces creşte tensiunea arterială şi colesterolul. Combinat cu numărul de kilograme în plus,el creşte riscul apariţiei bolilor de inimă.

Ai un regim alimentar bazat pe carne roşie

Carnea roşie are un conţinut bogat de grăsimi saturate,cele mai multe găsindu-se în alimente procesate precum salamuri,bacon sau cârnaţi. Aceste grăsimi nu doar că te predispun la afecţiuni cardiace,dar şi la cancerul colorectal. În mod ideal,dieta ta zilnică ar trebui să fie compusă din carne roşie în proporţie de doar 10%,restul fiind legume,fructe şi cereale integrale.