Boli de inimă

Când stai jos un timp îndelungat,muşchii ard mai puţine grăsimi iar fluxul de sânge este mai „leneş”,ceea ce permite acizilor graşi să se depună mai uşor pe pereţii vaselor sanguine. Este afectată astfel elasticitatea arterelor coronare,cele care vascularizează inima. De asemenea,şederea îndelungată poate duce la hipertensiune arterială şi la nivel crescut de colesterol.

 

Diabet

Pancreasul produce insulină,un hormon care determinăm transportul glucozei spre celule,pentru energie. Dar celulele muşchilor inactivi nu au reacţie la acţiunea insulinei,prin urmare pancreasul produce cantităţi sporite din acest hormon – ceea ce poate duce la diabet. Un studiu recent indică declinul reacţiei la insulină,după numai o oră de stat jos!

 

Cancer la colon

Studiile arată că ar exista o legătură între sedentarism şi riscul crescut de cancer la colon şi la sân. Nu s-a descoperit cauzele exacte,dar o teorie susţine că excesul de insulină încurajează creşterea celulară. Conform altei ipoteze,mişcare stimulează eliberarea de antioxidanţi natrurali care neutralizează radicalii liberi.

 

Circulaţie periferică proastă

Statul pe scaun încetineşte circulaţia sângelui,în special la nivelul membrelor inferioare,putând duce la umflarea gleznelor,la vene varicoase,chiar şi la formarea de cheaguri de sânge periculoase.

 

Gât înţepenit

În special la locul de muncă,menţinerea îndelungată a capului,a umerilor şi a spatelui într-o anumită poziţie pot duce la „înţepeniri” ale vertebrelor şi musculaturii,cu efecte neplăcute pe termen lung.


Citeşte şi:

5 factori de risc în bolile de inimă

Afecţiunile tiroidei:tratament sau chirurgie?