Antioxidanţii contribuie din plin la prevenirea bolilor degenerative cauzate de înaintarea în vârstă.

Moringa a fost folosit în medicină pentru a preveni şi pentru a trata peste 300 de afecţiuni diferite, potrivit naturalnews.com. Abundenţă de vitamine şi minerale regăsite în Moringa este uluitoare. Acest fapt face foarte mulţi oameni de ştiinţă să creadă că Moringa este de departe alimentul cel mai dens din punct de vedere nutritiv descoperit vreodată.

Conţine peste 92 de nutrienţi şi peste 46 de antioxidanţi şi toţi aminoacizii esenţiali.


100 de grame de frunze uscate de Moringa conţin:

- de 9 ori mai multa proteina ca în iaurt; 

- de 10 ori mai multa vitamina A decât în morcovi;

- de 15 ori mai mult potasiu ca în banana;

- de 17 ori mai mult calciu decât în lapte;

- de 12 ori mai mult calciu ca în portocale;


Frunzele pot scădea colesterolul şi reduce formarea plăcii aterosclerotice cu până la 50-86%. Poate ,de asemenea, preveni bolile cardiovasculare.

Frunzele acestui arbore sunt surse excelente de vitamina C, betacaroten şi alţi antioxidanţi puternici, inclusiv acid clorogenic. Acest antioxidant are puterea de a încetini abilitatea celulelor de a absoarbe zahăr şi de a scădea nivelul zahărului din sânge. Un studiu a arătat că persoanele care au consumat timp de 3 luni câte 7 grame de frunze de Moringa zilnic, au reuşit să scadă nivelul zahărului din sânge cu 13,5%.

Cum se foloseşte

Frunzele de Moringa pot fi consumate în salate sau în smoothie-uri.

Pudra din frunze de Moringa poate fi adăugată la sucuri naturale, dar şi în diferite mâncăruri.

Uleiul de Moringa este foarte bun şi poate fi adăugat în salate sau alte preparate, însă este de 15 ori mai scump decât uleiul de măsline.


Sursă: doctorulzilei.ro, sfatnaturist.ro