Mănânci puţin şi totuşi te îngraşi? Crononutriţia te poate ajuta să depăşeşti acest neajuns. Ar trebui să mănânci grăsimi dimineaţa,proteine la prânz,dulciuri după-amiaza şi lejer seara. Dar ce mănânci şi mai ales la ce oră? La întrebările acestea vei găsi răspuns în cele ce urmează.

Pont:Săptămânal ai „dreptul” la două mese „festive”,la care poţi mânca tot ce doreşti.

Micul dejun

Cel mai bine este să iei micul dejun în maximum o oră de la trezire. Prima masă a zilei este compusă din brânză,unt şi pâine.

Cum ştii care este cantitatea corectă? Scade 70 cm din înălţimea ta şi aceasta este cantitatea (în grame) de brânză recomandată. Dacă eşti mignonă,adaugă 10 g unt. Dacă eşti înaltă,poţi mânca 20 g unt. Cât despre pâine,mănâncă 50 g dacă ai 1,50 m înălţime şi adaugă 10 g pâine la fiecare 10 cm.

Prânzul

Ideal,prânzul se serveşte la 4-6 ore de la micul dejun,atunci când ţi se face foame. La această masă este bine să mănânci carne (cel puţin 170 g dacă ai o înălţime de 1,70 m,dar nu mai mult de 270 g). La asta se adaugă o garnitură de orez,cartofi,soia,mazăre (două linguri mari dacă măsori 1,50 m) şi câte o lingură în plus la fiecare 10 cm.

Cina

Serveşte ultima masă a zilei cu cel puţin o oră înainte de a merge la culcare. Ar trebui să fie compusă din peşte sau din fructe de mare şi o salată de crudităţi.

Ca şi cantităţi,150 sau 250 g peşte dacă măsori 1,50 cm şi două linguri de salată. Cantitatea creşte progresiv cu înălţimea,ca în exemplul anterior. Dacă nu ţi-e foame seara,nu este obligatoriu să mănânci.

Gustarea

La cinci ore de la masa de prânz,poţi lua o gustare. Aceasta constă în 30 g ciocolată neagră sau un pumn de nuci,alune sau de fistic şi patru linguri de salată de fructe ori 30 ml suc de fructe.