Zaharurile naturale din fructe nu sunt metabolizate în acelaşi mod ca şi cele rafinate. De aceea,prin consumul de fructe reduci riscul de a dezvolta diabet zaharat. În plus,fructele sunt sursă de fibre şi vitamine,spun cercetătorii.

Potrivit unui studiu recent,condus de cercetători de la Universitatea Oxford,consumul de fructe nu creşte nivelul de zahăr din sânge. Motivul? Glucoza şi fructoza din fructe sunt metabolizate diferit faţă de zaharurileluate din prăjituri şi alimentele procesate,notează dailymail.co.uk

„Aceste descoperiri sugerează că un aport mai mare de fructe proaspete este potenţial benefic în prevenirea diabetului zaharat”,au declarat autorii studiului.

Citeşte şi:Fructe şi legume sărace în calorii

„Fructele proaspete au multe beneficii pentru sănătate şi este un mit că persoanele cu diabet nu ar trebui să le mănânce”,a declarat Emily Burns,diabetolog,Marea Britanie.

„Zahărul din fructele proaspete este diferit de zahărul obţinut din sfecla sau trestia de zahăr,care ar trebui evitat. Ştim că o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă,în care includem mai multe fructe şi legume este benefică pentru starea generală de sănătate şi în prevenirea diabetului de tip 2”,a mai spus doctorul Emily Burns.

Citeşte şi:Semne alarmante care îţi spun că ai diabet

Recomandate sunt merele,portocalele,perele şi fructele de pădure,deoarece zahărul din aceste fructe este asimilat treptat de organism. În schimb,zahărul din banane,struguri şi din fructele tropicale se depune ca depozite de grăsimi.

Diabetul zaharatde tip 2 are legătură directă cu alimentaţia şi stilul de viaţă,spre deosebire de tipul 1,care apare atunci când sistemul imunitar al organismului atacă celulele care produc insulina.