Încearcă să faci mai multă mişcare

O minte sănătoasă are nevoie de un corp sănătos,aşa că atunci când simţi că nu te mai poţi concentra din cauza durerii,fă-ţi timp pentru puţină mişcare. Fie că alegi să mergi pe jos câteva minute în plus,în drumul spre casă,sau găseşti câteva exerciţii uşoare pe care să le poţi practica zilnic,încearcă să faci mai multă activitate fizică. Chiar şi o ieşire cu câinele prin parc este binevenită. Timpul îndelungat petrecut pe scaun sau în picioare fac mult rău spatelui tau,aşa că este indicat să îţi schimbi poziţia la fiecare oră sau să faci scurte pauze de dezmorţire.

 

Păstrează o postură corectă                

Cu siguranţă că,în copilărie,ai auzit cel puţin o dată îndemnul „Stai drept!“. Este un îndemn de care e bine să ţii seama. O poziţie incorectăduce la numeroase afecţiuni ale coloanei vertebrale. Ai grijă să îţi corectezi postura de fiecare dată când conştientizezi că nu stai cum trebuie. Atunci când lucrezi,încearcă să îţi reglezi scaunul astfel încât să nu îţi solicite prea mult muşchii gâtului.

 

Aplică alternativ comprese calzi şi reci

La nevoie,un leac eficient constă în aplicarea alternativă de comprese calde şi reci peste zona dureroasă. Această metodă funcţionează ca o soluţie de moment. Nu aplica însă compresele direct pe piele,pentru ca şocul să nu fie unul mult prea mare. Poţi să foloseşti,pe pielea acoperită cu un tricou,gheaţă înfăşurată într-un prosop,o pungă de legume îngheţată,sau chiar o sticlă de apă pe care ai ţinut-o câteva minute în congelator. Pentru compresele calde,foloseşte un prosop bine stors,peste care ai turnat apă fierbinte,o sticlă cu apă caldă,un săculeţ în care ai pus sare încălzită într-o tigaie.

 

Antrenează-ţi muşchii abdominali

Muşchii abdomenului au un rol esenţial în susţinerea coloanei vertebrale. Cu cât aceştia sunt mai slăbiţi,cu atât durerea de spate se poate instala mai devreme. Dacă până acum ţi-ai privit abdomenul doar din punct de vedere estetic,este bine să ştii că acesta este foarte important pentru ameliorarea disconfortului şi îţi ajută spatele mai mult decât credeai. Câteva abdomene uşoare,realizate în fiecare seară,îşi vor face repede simţite beneficiile.

 

Încearcă terapiile alternative

Durerilede spate de intensitate medie pot fi alinate cu diverse terapii complementare. Studiile arată că pacienţii care suferă de dureri lombare cronice simt ameliorări pe termen scurt şi lung practicând yoga. Durerile lombare cronice pot fi alinate considerabil şi cu ajutorul acupuncturii. Balneoterapia,adică tratamentul cu apă termală,duce la îmbunătăţirea stării suferinzilor. Hidroterapia,combinată cu masaje executate de profesionişti,este în măsură să amelioreze,pe termen scurt,situaţia celor se plânge de probleme ale coloanei vertebrale.

 

Sfat Click! pentru femei

E recomandat să afli şi sfatul unui specialist. Acesta îţi poate spune cel mai bine ce măsuri trebuie să iei,şi cel mai important cum poţi să previi alte complicaţii. Nu neglija durerile de spate! Odată cu vârsta,se pot înrăutăţi şi îţi va fi mult mai greu să le faci faţă.

 

Ştiai că?

... fetele cu vârsta cuprinsă între 10 şi 16 ani sunt de 7 ori mai predispuse decât băieţii de aceeaşi vârstă să dezvolte scolioză? Scolioza este afecţiunea în care coloana vertebrală este deviată într-o parte,curbându-se de obicei în forma literei S. Afecţiunea provoacă de multe ori dureri şi necesită consultul unui medic de specialitate. Scolioza apare de obicei în copilărie sau adolescenţă şi este asociată factorilor genetici.