Atunci când ai moralul la pământ,se întâmplă să-ţi „topeşti amarul“ în dulciuri rafinate. În locul lor ar fi mai bine să mănânci peşte sau spanac.

Conţin exact elementele nutritive de care ai nevoie pentru a ieşi din gaura neagră a tristeţii şi a plângerii de milă.

Aşa reduci episoadele de tristeţe

Neurotransmiţător al stării de bine,triptofanul este unul dintre aminoacizii esenţiali folosiţi de creier pentru a produce serotonină.

În plus,triptofanul îţi scade pofta de mâncare şi de dulce. Este mai bine asimilat de creier în prezenţa glucidelor.

Lintea,năutul,fasolea uscată îţi conferă totodată triptofan şi glucide.

Îl găseşti în...

...ouă,legume uscate,banane,nuci,urdă sau ricotta,seminţe de dovleac,orez.

Capeţi energie cu vitamina B

Una dintre vitaminele din complexul B activează secretarea de dopamină şi noradrenalină.

Este vorba despre vitamina B9. Lipsa ei duce la iritabilitate,insomnie.

O altă vitamină,B1,facilitează transformarea glucidelor în energie şi are acţiune antidepresivă.

Le oferă...

...germenii de grâu,ovăzul,spanacul,broccoli,ficatul,chimenul,prazul,nucile,legumele verzi,ouăle.

Aliaţii tăi contra depresiei

Acest aminoacid neesenţial participă la sinteza proteinelor şi menţine funcţiile mentale normale.

Explicaţia constă în faptul că tirozina este un pre­cursor al dopaminei,o substanţă secretată de creier cu rol în determinarea dispoziţiei,care influenţează capacitatea de decizie,motivaţia,atenţia,afectivitatea.

Carenţa de tirozină este legată de stările depresive.

O poţi lua din...

...lactate,migdale,avocado,banane,seminţe de dovleac.

Te înveseleşti cu dulciuri sănătoase

Zaharurile favorizează transformarea triptofanului în serotonină la nivelul creierului.

Insuficienţa glucidelor în alimentaţie poate antrena neoglucogeneza,un proces prin care organismul produce glucoza din aminoacizi,mai ales din cei care ajută la secreţia serotoninei,dopaminei.

Le poţi procura din...

...linte,fasole boabe,năut,cereale integrale,castane.

Elimini stresul cu magneziu

Mineralul antistres prin definiţie,magneziul ajută la transformarea triptofanului în serotonină de către organism.

Cum stresul creşte pierderile de magneziu prin urină,carenţa acestui mineral poate fi suplinită prin dietă.

Lipsa magneziului este uşor de recunoscut prin prezenţa insomniei şi a nervozităţii.

Îl procuri din...

...ciocolată neagră,nuci,germeni de grâu,banane,migdale.

Eşti mai optimistă cu Omega 3

Acizii graşi pilisaturaţi Omega 3 impulsionează secreţia serotoninei,a dopaminei şi a noradrenalinei,neurotransmiţători implicaţi în menţinerea unei bune stări de spirit,în combaterea stresului şi în reglarea ciclului de somn.

Îi găseşti în...

...nuci,salată verde,peşte gras (somon,sardine,macrou),ouă,produse lactate.