Diversitatea e cheia

Dietelor eficiente,care nu-ţi afectează sănătatea nu le lipsesc cinci tipuri de alimente:

-cele bogate în proteine

Cum organismul are nevoie de proteinepentru a funcţiona,e important să ai în meniurile săptămânale carne de peşte,pui,curcan,vită. Îndepărtează pielea şi renunţă la sortimentele care conţin grăsimi saturate,cum sunt cârnaţii sau şunca. De asemenea,ouăle sunt alimente de nelipsit,pe care într-o dietă de slăbit e necesar să nu le consumi prăjite,ci fierte sau poşate.

-legume şi fructe

Cinci porţii de fructe proaspete luate între mese şi legume la cel puţin două mese principale te ajută să slăbeşti,dar şi să previi apariţia bolilor.

-cereale sau produse integrale

Orezul,grâul,ovăzul sunt indispensabile unei diete sănătoase de slăbit.

-cele care conţin grăsimi bune

Unele grăsimi,cum sunt cele saturate procurate din avocado,ulei de măsline,peşte gras,nuci,alune de pădure,seminţe de dovleac sau floarea-soarelui,sunt benefice în orice regim alimentar.

-lactate şi brânzeturi

Datorită aportului de calciu,lactatele sunt şi ele importante în dieta de slăbit,mai ales iaurturile degresate,laptele şi brânzeturile cu puţine grăsimi.

Extrapont

Încearcă să mănânci alimente cât mai puţin procesate termic,preparate la cuptor,fripte sau fierte,făcute de tine acasă,cu puţine grăsimi!

Combinarea alimentelor contează mult

Poţi să alegi cele mai sănătoase alimente,dar nu vei reuşi să obţii rezultatele dorite dacă nu le asociezi corect şi-ţi îngreunezi digestia. Sunt de evitat alăturările:

-alimente proteice (carne,ouă) cu acelea bogate în carbohidraţi (paste,pâine)

-cereale sub formă de garnituri la preparate cu proteine

-legume cu fructe. Ideal este să mănânci fructele ca gustări,între mese.

Sfat

Elimină sau consumă cât mai rar alimente care conţin zahăr!