6 alimente care scad glicemia



 

Dacă ai fost diagnostică cu diabet, probabil că te gândești tot timpul cum să faci ca să nu crească nivelul de zahăr din sânge. În plus, probabil știi că pentru a menține nivelul glicemiei este necesară o dietă echilibrată, care implică consumul anumitor alimente.

Sunt 6 alimente care te ajută să menții nivelul glicemiei sub control:

Pepenele amar

Acesta este frecvent folosit atât ca produs alimentar,cât și ca medicament în unele culturi asiatice. În America de Nord poate fi consumat proaspăt,conservat,sub formă de ceai sau ca un supliment. Acest pepene amar prin consum activează o enzimă care poate duce la scăderea nivelului de zahăr din sânge,deplasându-l din sângeîn celulele corpului,unde acesta poate fi utilizat pentru energie.

Scorțișoara

Descoperirile științifice asupra capacității scorțișoarei arată că ajută la reglarea glicemiei. Un studiu din 2003 a arătat că,luând 1 g de scorțișoară,timp de 40 de zile va contribui la îmbunătățirea nivelului de glucoză din sânge. Alte studii au avut rezultate contradictorii. Ceea ce știm sigur este că scorțișoară te poate ajuta să folosești mai puțin zahăr în bucătărie,sau chiar în cafea,deoarece se adaugă aroma ei naturală. În plus,este bogată în antioxidanți.

Orzul

Mai multe studii au confirmat acum că o dieta bogată în cereale integrale poate reduce riscul de a dezvolta diabet și ajută la îmbunătățirea nivelului de zahăr din sânge. Orzul este bogat în beta-glucan,este o cereală integrală,folosită în produse alimentare și ca medicament de mii de ani.

Fulgi de ovăz

Ovăzul conține fibre solubile beta-glucan,care s-a dovedit că ajută la stabilirea nivelului de glicemie. Aceștia oferă beneficii suplimentare pentru cei care suferă de diabet zaharat de tip 2. Reduce colesterolulși ajută la menținerea sub control a greutății. O porție de fulgi de ovăz dimineața este o modalitate ușoară de a-l include în dietă și un început de zi sănătos.  

Ceapa

Ceapa este cea mai bună sursă de hrană care conține crom,care este un mineral important pentru managementul de zahăr din sânge. Cromul ajută organismul să producă factorul de toleranță la glucoză,de care insulina are nevoie pentru a ajuta la îndepărtarea zahărului din sânge în celulele organismului pentru a fi utilizate ca energie.

Spanacul

Spanacul este o legumă bogată în magneziu,care poate contribui la menținerea sub control a nivelului de zahăr din sânge,prin reglarea secreției de insulină,precum și utilizarea de glucoză. Întâmplător,persoanele cu diabet de tip 2 au adesea un nivel scăzut de magneziu seric. Desigur,spanac este bogat și în alte elemente nutritive importante,inclusiv beta-caroten,luteină,acid folic,vitamina K,magneziu,mangan,calciu și potasiu.
 

Notă:Menținerea unui echilibru a nivelului de zahăr din sânge este foarte important pentru cei cu diabet zaharat sau pre-diabet. Aceste șase alimente pot ajuta la menținerea nivelului de zahăr din sânge sub control.

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

Boli care se iau de la ștrand sau piscină- nr.29(455)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 18 lei

6 luni - 35 lei   

12 luni - 69 lei