Semne că organismul are nevoie de mai multe fibre



 

Fibrele nu trebuie să lipsească din dietă, deoarece îmbunătățesc funcțiile organismului și oferă sațietate pentru o perioadă mai lungă. Fibrele se găsesc numai în fructe, legume, produse din cereale integrale și fasole uscată. Însă, un număr mare de oameni nu includ acești compuși în alimentație. Și când corpul nu primește suficiente fibre, începe să reacționeze.

Iată care sunt semnele care-ți spun că organismul are nevoie de mai multe fibre:

Simți că îți este foame după ce ai mâncat

Dacă organismul nu primește suficiente fibre, el va începe să trimită semnale creierului, moment în care vei simți că îți este din nou foame, chiar dacă tu ai mâncat cu puțin timp în urmă. Fibrele au rolul de-a oferi sațietate pentru o perioadă mai lungă. Pentru a evita să mănânci de mai multe ori într-o zi, începe să incluzi în dietă mai multe fructe și legume.

Simți că îți este somn după ce mănânci

Mulți dintre noi simțim nevoia de câteva ore de somn după ce mâncăm, nu-i așa? Fibrele sunt esențiale pentru a ține sub control nivelul de zahăr din sânge, astfel glicemia va crește. Acesta este motivul pentru care simți nevoia să dormi după ce ai mâncat.

Ai glicemia prea mare

Persoanele care suferă de diabet trebuie să acorde atenție cantității de fibre consumate. Fibrele solubile favorizează absorbția zahărului din intestinul subțire și îl transportă în întreg organismul. Acest proces ajută la îmbunătățirea și menținerea sub control a nivelului de zahăr din sânge.

Observi că te-ai îngrășat

Lipsa fibrelor din organism poate provoca creșterea în greutate. Când fibrele sunt asimilate de organism, ele provoacă o senzație de sațietate pentru o perioadă mai lungă – motiv pentru care nu vei mai simți că îți este foame așa de des -, prevenind supraalimentarea. În plus, consumând alimente bogate în fibre ajungi să mănânci mai puțin și să te menții în formă.

Te confrunți cu probleme digestive

Una dintre problemele digestive provocate de lipsa de fibre din organism este constipația. Fibrele au rolul de a îmbunătăți procesul de digestie, prevenind astfel apariția acestor probleme. Mănâncă mai multe fructe, legume și produse din cereale integrale pentru a menține sistemul digestiv sănătos.

Credit foto: www.greatist.com



S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

7 motive ca să mănânci broccoli-nr.7(485)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei 

12 luni - 91 lei

" "