Ce să nu mănânci înainte de culcare



 

Mesele bogate luate cu mai puțin de două ore înainte de a adormi pot să-ți creeze probleme. Chiar și unele alimente, ca broccoli, cerealele sau înghețata perturbă somnul.

Alimente grase

Oricât de apetisante ți-ar părea,pizza,cartofii prăjiți și carnea de pui făcută în ulei îngreunează digestia,cu atât mai mult când noaptea corpul are nevoie de odihnă și de o activitate redusă.

Pentru alimentele grase e nevoie de mai mult timp ca să fie digerate și mai multă energie. Mai mult,grăsimile stimulează producerea de acid la nivelul stomacului,care poate ajunge și în zona esofagului provocându-ți arsuri.

Proteinele

În general,seara ar fi bine să eviți proteinele,mai puțin carnea de curcan,care conține un aminoacid numit triptofan,care te ajută să adormi mai repede. Alege pentru cină o supă de legume,o salată de legume (mai puțin cele care balonează sau sunt diuretice),iaurt. Proteinele,alături de carbohidrați fac digestia mai lentă. Corpul se va concentra pe digestive în loc să se odihnească.

Legume care provoacă balonare

Broccoli,varza,conopida,fasolea pot să-ți dea crampe și să te baloneze peste noapte. Nu le include la masa de seară,pentru a avea un somn liniștit,cu adevărat odihnitor.

Alimentele cu efect diuretic

Ciocolata,ceaiul,roșiile,țelina,rozmarinul,pătrunjelul,morcovii,sfecla se numără printre alimentele care pot să te trezescă peste noapte,pentru a te trimite la toaletă. Păstrează-le pentru mic dejun sau prânz.

Băuturile care conțin cofeină

Cafeaua,ceaiurile negru și verde,laptele cu cacao,ciocolataacționează ca stimulente de care nu ai nevoie în timpul nopții. Te vor ține trează până târziu,scurtându-ți timpul rezervat somnului.

Alimente indicate:

-lapte,pentru conținutul de triptofan,un aminoacid care stimulează producerea de serotonină la nivelul creierului.

-orez,pentru că te ajută să adormi mai repede,se digeră rapid și are un index glicemic mare,eliberând glucoza treptat în sânge.

-banane,pentru că îți conferă potasiu și magneziu,care relaxează musculature,precum și carbohidrați care te fac somnolentă.

-cartofi dulci,tot pentru potasiul pe care-l conțin.

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

7 pași pentru o piele mai tânără-nr.33(459)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 18 lei

6 luni - 35 lei       

12 luni - 69 lei