De ce suferi frecvent de balonare



 

Balonarea este o afecțiune comună astăzi. Ea poate să apară chiar dacă ai o alimentație sănătoasă și un stil de viață activ. Dar se pare că există mai multe motive pentru care apare balonarea, ea având legătură directă cu sistemul digestiv. Problema poate fi soluționată repede, trebuie doar să faci niște modificări în dietă.

Motivele pentru care apare balonarea sunt:

Excesul de sare

În combinație cu consumul scăzut de apă și deficiențe de minerale din organism, excesul de sare din alimente poate provoca balonarea. Tot ce trebuie să faci este să bei mai multă apă. Sunt recomandate cel puțin 8 pahare de apă pe zi. Apa ajută la eliminarea excesului de sare și toxine din organism. Aportul zilnic de sare nu trebuie să depășească 6 gr, la un adult.

Excesul de fibre

Acest motiv s-ar putea să te surprindă, dar excesul de fibre (găsite în fructe, legume, cereale integrașe) pot provoca balonarea. Dacă aceasta este cauza problemei, tot ce trebuie să faci este să reduci consumul de fibre. Aportul zilnic recomandat de fibre este de 25 grame la femei, și 38 grame la bărbați.

Băuturi carbogazoase și bogate în zahăr

Toate aceste produse suprimă pofta de mâncare, umplând stomacul cu aer și gaze, care provoacă senzația de balonare. Asigură-te că le bei în cantități moderate, înlocuindu-le cu apa, care este cea mai bună și sănătoasă alternativă.

Mănânci prea repede

Pentru că alimentele nu sunt mestecate corect și înghițite mult prea repede, procesul de  digestie este îngreunat. Nutriționiștii spun că mâncarea trebuie mestecată de 32 de ori înainte de a o înghiți. În plus, mai poți bea un pahar cu apă înainte de a mânca și, dacă îți este foame, poți opta pentru un măr – aceste două alternative ține sub control pofta de mâncare, permițându-ți astfel să mesteci mai lent.

Mănânci prea puțin

Mulți oameni cred că cel mai bun mod de a pierde în greutate rapid este să nu mai mănânce așa de mult și să consume alimente cu conținut scăzut de calorii, cu valori nutriționale foarte scăzute, și anume, salatele. Dar prin salata nu îi oferi organismului substanțele nutritive de care are nevoie, el putând să se confrunte cu carențe. Dacă vrei să slăbești, acesta ar trebui să fie un proces controlat constant, pentru a nu te îngrășa după terminarea dietei.

Credit foto: www.thenutritionalsource.com




S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite


Ultima ediție
Click! pentru femei

Top 10 surse de vitamina D-nr.50(476)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei      

12 luni - 91 lei