Obiceiuri care afectează sănătatea



 

Viața oamenilor este compusă din diferite obiceiuri - unele sănătoase, altele mai puțin benefice pentru sănătate. Chiar dacă noi considerăm că obiceiurile pe care le avem nu ne afectează în niciun fel, nu este așa. Vei observa acest lucru odată cu înaintarea în vârstă.


Obiceiuri toxice în secolul XXI

Obiceiurile depind de mediul în care sunt dezvoltate în viață. Ele se pot schimba treptat în funcție de cultură, credințe, cariera noastră și alți factori personali și sociali. Un exemplu foarte clar este cel pe care-l vedem în prezent: tehnologia.

Încă de mici, folosim într-un fel sau altul tehnologia. Aceasta stimulează o dezvoltare la nivel mental. Cu toate aceaste, ea contribuie și la sedentarism și alte obiceiuri care nu sunt bune pentru sănătate. Trebuie să remarcăm că astăzi domină o ”copilărie tehnologică”, deoarece majoritatea copiilor dețin astfel de dispozitive.

Iată care sunt obiceiurile pe care trebuie să le evităm sau să le îmbunătățim:

Sedentarismul

În ciuda faptului că este considerată una dintre principalele cauze de deces pentru persoanele care suferă de sedentarism, mulți dintre ei nu văd stilul sedentar ca ceva grav. Corpul are nevoie de recuperare, dar petrecerea timpului stând în pat sau pe canapea nu este recomandată. Devine o obișnuință, iar sedentarismul influențează în mod direct bolile sistemului osos și muscular, inclusiv osteoporoza, artrita și artroza. În plus, sedentarismul crește riscul de boli cardiovasculare și, implicit, riscul de atac de cord.

Stresul excesiv

Este normal să te confrunți cu perioade mai stresante, dar trebuie să învățăm să le facem față. Chiar dacă stresul este rezultatul mai multor reacții fiziologice, nu ar trebui să devină un obicei. Pericolul începe să apară când devine excesiv, care poate provoca anxietate, tahicardie, dureri de cap, modificări de dispoziție, furie, depresie.

Lipsa micului dejun

Să nu se mănânce micul dejun a devenit o obișnuință pentru foarte mulți oameni, dar ei nu își dau seama de importanța primei mese din zi. Chiar dacă ei susțin că nu mănâncă pentru că vor să slăbească, de fapt se întâmplă contrariul. Alții, de exemplu, spun că nu au timp. Sau, ei pretind că ritmul vieții lor este un impediment pentru a găti de dimineață. Indiferent de motiv, ar trebui să începi să iei micul dejun în fiecare zi. Lipsa substanțelor nutritive cauzată de repausul din timpul nopții și lipsa alimentelor de dimineața influențează modul în care te simți, nivelul de energie și de concentrare, dar și sănătatea în general.

Singurătatea

Oamenii depind de interacțiunea cu alte persoane pentru a exista. Timpul petrecut cu tine este foarte sănătos, te ajută să te cunoști mai bine și să reflectezi asupra ta, dar faptul că tot mai mulți oameni se confruntă cu singurătatea, nu mai este bine. Singurătatea nu trebuie să devină un obicei deoarece este afectată starea psihică, iar pe termen lung apar nervozitatea, anxietatea și depresia.


Credit foto: www.familydoctor.org




S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite



Ultima ediție
Click! pentru femei

Cum recunoști un mincinos-nr.42(468)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei 

12 luni - 91 lei