Deficiența de fier se manifestă într-o varietate de chipuri. O persoană cu deficit de fier experimentează oboseală, depresie, amețeli, minte neclară. Anemicii au o lipsă de oxigen care poate să afecteze țesuturile, inclusiv creierul. Deprivarea de fier pe o perioadă lungă de timp poate să aibă implicații neurodegenerative importante. Se ajunge până la declinul cognitiv. Chiar dacă mergi pe două picioare, poți să fii anemic. Dar să vedem care sunt feluritele tipuri de anemie:

O formă des întâlnită de anemie este cea feriprivă. Femeile în anii menstruației o au, de obicei, din cauza pierderilor de sânge. O mai au persoanele cu dietă deficitară de fier. Anemia feriprivă apare în testele de sânge de rutină.
O altă formă de anemie este cauzată de lipsa de vitamina B12 și folați, importante, de asemenea, în oxigenarea celulelor. Se poate determina printr-o testare completă de sânge. Deficitul de B12 se întâlnește adesea la vegetarieni și vegani, precum și la cei cu acid gastric puțin.

Deficit de B12

Anemia de boală cronică e un tip de anemie mai puțin cunoscut. La analizele, nivelul de fier apare în norme. Nivelurile de feritină trebuie controlate, pentru că, de obicei, ele au valori înalte. Această deficiență apare când corpul e în stres constant, cauzat fie de toxine (metale grele, chimicale, pesticide), infecții diferite în organism sau de dezechilibru în flora gastro-intestinală. E foarte important de determinat dacă acest tip de anemie are drept cauză suplimentarea cu fier care se prescrie în cazuri de inflamație și care pot să dea stres oxidativ. Studii recente au arătat cu excesul de fier poate să ducă la Alzheimer și demență.

Ce poți să faci dacă ești anemică

Trebuie să-ți faci testele de sânge potrivite, pentru a se vedea cauza anemiei. Dacă e doar o deficiență de fier, ți se vor recomanda alimente bogate în fier, cum ar fi ficat de carne slabă sau de carne grasă, frunze verzi-uscate, vitamina C (pentru a ușura absorbția de fier) sau felii de portocală sau broccoli drept garnitură la orice masă.
Dacă ai luat suplimente de fier și ai efecte secundare (constipație, greață sau alte probleme digestive), asta e posibil din cauză că dezechilibrul există deja în intestinul tău, iar suplimentarea nu face decât să deranjeze și mai tare flora intestinală.


Sursa foto: www.everydayhealth.com

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite


Ultima ediție
Click! pentru femei

Top 10 surse de vitamina D-nr.50(476)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei      

12 luni - 91 lei