Top 10 obiceiuri care afectează rinichii



 

Rinichii au diverse funcții fără de care organismul nu poate rezista. Ei filtrează sângele, reglează tensiunea arterială, mențin un echilibru al electroliților și ajută la producerea de celule roșii în sânge. De aceea, o acumulare de deșeuri în organism poate duce la insuficiență renală.

Simptomele încep cu dificultăți de respirație,slăbiciune,confuzie și poate duce până la un ritm cardiac anormal și insuficiență cardiacă. În multe cazuri,organismul nu prezintă aceste simptome inițiale. Dar sunt câteva obiceiuri comune care în timp cresc riscul de a dezvolta insuficieță renală.

Iată care sunt aceste obiceiuri:

1. Consumul excesiv de sare

Corpul are nevoie de sodiul de la sare,dar sunt persoane care fac exces. În cele din urmă,duce la creșterea tensiunii arteriale,crescând astfel presiunea asupra rinichilor și vor funcționa mai greu.

2. Consumul excesiv de cafeină

Ca și sarea,cafeina duce la creșterea tensiunii arteriale care afectează buna funcționare a rinichilor. În consecință,consumul regulat de cafeină crește riscul de a dezvolta leziuni renale.

3. Deshidratarea

Una dintre funcțiile principale ale rinichilor este detoxifierea organismului. Atunci când nu bem suficientă apă,crește nivelul de toxine în corp,care pot afecta mai multe organe,inclusiv rinichii.

4. Restricționarea de la urinare

Pe măsură ce te abții de la urinare,aceasta începe să pună presiune asupra rinichilor,și astfel,se formează pietrele.

 5. Consumul de carne roșie  

Proteina animală excesivă afectează metabolismul și poate duce la insuficiență renală.

 6. Consumul de alcool  

Consumul excesiv de alcool duce în cele din urmă la insuficiență renală,dar și hepatică.

7. Luarea de analgezice

Mulți oameni sunt complet dependenți de analgezice. Cu toate acestea,pot afecta rinichii și ficatul.

 8. Consumul de zahăr  

Consumul excesiv de zahăr duce la creșterea nivelului de proteine din urină,care semnalează disfuncționalități renale.

9. Lipsa vitaminelor și a mineralelor

Funcționarea corectă a rinichiului necesită un consum suficient de vitamine și minerale,inclusiv magneziu și vitamina B 6.

 10. Lipsa somnului 

Organismul începe repararea țesuturilor rinichilor în timpul somnului. Prin urmare,atunci când dormi suficient,și rinichii sunt sănătoși.

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

7 pași pentru o piele mai tânără-nr.33(459)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 18 lei

6 luni - 35 lei       

12 luni - 69 lei