5 feluri în care poți să mănânci ouă



 

Unele dintre cele mai bune alimente, care nu conțin aditivi, sunt relativ ieftine și-ți oferă nutrienți care te ajută să slăbești (vitamina B12). Un avantaj extraordinar al ouălor este că pot fi preparate mai înainte, pot fi păstrate în frigider sau chiar la congelator, se pot lua în călătorii sau la job și pot fi adăugate la aproape orice.

Dacă mulți nutriționiști nu recomandă gălbenușul pe motiv că are un conțșinut ridicat de colesterol, alții spun că putem mânca liniștiți oul întreg, pentru că de puțin colesterol avem nevoie. Oul e unul dintre puținele alimente care conțin vitamina D.
Gălbenușul e o sursă excelentă de vitamina A, D, E, K, luteină și acizi grași Omega 3. Nimic dintre acestea nu se găsesc în albuș. Experții de la Harvard University vin să completeze cu informația că nu s-a demonstrat că o dietă bogată în ouă predispune la infarct.


Iată câteva moduri în care poți să prepari ouăle:

Quiche

Plăcinta umplută cu ouă este un brunch clasic și cu un motiv! E un mix de legume, carne și condimente care te vor ține departe de orice altă ispită pe tot parcursul zilei. E adevărat că nici quiche-ul nu e foarte indicat pentru slăbit, dar, pentru o versiune mai sănătoasă a acestuia, încearcă un quiche vegetal, în loc de aluat.

Fritatta

Se amestecă ouăle cu legumele și brânza și se gătesc împreună la cuptor. Datorită faptului că se ține la cuptor, poți să-i mai pui legume care, îndeobște nu se pun la omletă, de la cartofi la spanac și broccoli până la tot ce-ți dorește inima. Nu exagera, însă.

Ouăle-ochiuri

Sunt unii oameni care nu suportă oul fiert dar suportă crusta arsă în ulei a oului prăjit. Este unul dintre motivele pentru care pur și simplu nu există prea multe motive să nu-ți placă oul. Doar unge puțin tigaia cu ulei și pune oul. E suficient.

Omleta

Se iau ouăle, se aruncă în tigaie, se învârte până se fac, se răstoarnă în farfurie. Dacă mai vrei, mai pune verdețuri. Ceapă verde, puțin mărar. 

Ouăle fierte tari

Proteină pură. Fierbe-l patru minute și dai de proteină pură. Poți să-l mănânci așa cum e, sau să-l adaugi la salate, tu decizi.


Sursa foto: en.wikipedia.org

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite


Ultima ediție
Click! pentru femei

Top 10 surse de vitamina D-nr.50(476)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei      

12 luni - 91 lei