Dieta anticolesterol



 

Ca să-ți menții nivelul de colesterol la cote normale, trebuie să știi ce alimente să introduci în dieta zilnică. Află ce trebuie să conțină dieta anticolesterol!

 

Dieta anticolesterol presupune alimentatia fara grăsimi trans

 

Grăsimile trans nu au ce să caute în alimentația ta. Grăsimile trans sunt cele care se formează în procesul de hidrogenare a uleiurilor. Se găsesc în special în alimente procesate,produse de patiserie,prăjituri,margarine,semicongelate. Verifică eticheta produselor pe care le cumperi-și evită-le pe cele cu ulei hidrogenat sau parțial hidrogenat.

 

 

Mai puține grăsimi saturate in dieta anticolesterol

 

Nici grăsimile saturate nu au ce să caute în dieta ta,în cantități mari. Evită mezelurile,lactateleg rase,produsele de patiserie,untura,prăjelile. Dieteticienii spun că ai voie în jur de 20-30 g de grăsimi saturate pe zi.

 

 

Fără zaharuri rapide

 

Scade consumul de zaharuri simple,rafinate,din dulciuri,sucuri,conserve. Opează pentru zaharuri complexe din legume,cereale integrale,fructe oleaginoase.

 

 

Dieta anticolesterol-Variante de meniu 

 

La micul dejun,optează pentru un ou fiert,două felii de șunc,puțină brânză,2 felii de pâine integrală,un fruct,un iaurt. La prânz,dă prioritate supelor de legume,cu puțină carne albă (de pui,de pește) sau cu vită. Tot la masa de prânz,optează pentru preparate la abur,fierte sau la cuptor,evitând prăjelile. La cină,optează pentru salată de crudități,paste integrale,supe-creme de dovlecei sau de dovleac,carne slabă. Drept gustare,dă prioritate fructelor oleaginoase (migdale,nuci),fructelor uscate (curmale,caise,smochine),fructelor proaspete.

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

Boli care se iau de la ștrand sau piscină- nr.29(455)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 18 lei

6 luni - 35 lei   

12 luni - 69 lei