Dietă de Crăciun pentru diabetici. Ce alimente pot consuma



 

Dacă tu sau o persoană dragă suferă de această boală, află că există o dietă de Crăciun pentru diabetici. Nu toate alimentele sunt interzise, iar pentru altele există alternative destul de gustoase. Trebuie totuși să mănânci cu atenție și moderat. Nu uita că ai nevoie de multe legume și fructe.

Dietă de Crăciun pentru diabetici

Atenție la glucoză 

În perioada sărbătorilor, glicemia poate fi mai mare. Și asta pentru că tu ești mai puțin activ decât de obicei sau exagerezi cu mâncarea. Trebuie să îți alegi cu grijă alimentele și să efectuezi ceva mișcare fizică zilnic. Fie că mergi în vizită sau doar la o plimbare în parc, pe zapadă! Glicemia, tensiunea arterială și grăsimile din sânge scad dacă ești activ zilnic.

Așa că, dacă nu vrei să îți fie rău de Crăciun, ai grijă la ce mănânci, cât mănânci și cât te plimbi. Chiar daca afara e frig, nu trebuie sa fi sedentar. Plimbă-te în centru și admiră luminițele.

Alimente optime

Poți gusta din toate alimentele care nu conțin foarte mult zahăr. Ai grijă ca sarmalele să fie din carne usoară, cu conținut redus de grăsime, piftia trebuie să fie fără grăsime. Poți mânca și salata de boeuf, dar fără maioneză. Combină legumele cu un iaurt cu puține grăsimi și aia e salata ta de boeuf, de Crăciun.

Friptura și legumele pentru diabetici trebuie pregătite la grătar sau cuptor. Diabeticii au voie doar puțin ulei de măsline. Și, la capitolul deserturi, poți consuma cozonac fără zahar, banana bread și prăjituri fără zahăr sau realizate cu îndulcitori.

La capitolul băuturi, ai voie să consumi sucuri de fructe realizate în casă. Evident, cantitatea trebuie să fie moderată. La alcool poți consuma vinuri slabe. Încearcă să te limitezi, când vine vorba de alcool.

Institutul de Diabet zaharat din Marea Britanie recomandă bărbaţilor să consume un maximum de 3-4 pahare de alcool, iar femeile maximum 2-3 pahare. Dacă iei pastile sau îți faci insulină, alcoolul poate scădea nivelul glucozei din sânge și poți face o criză.

Diabeticii nu au voie alcool pe stomacul gol. Duce la scăderea nivelului de glucoză din sânge şi poate creşte riscul apariţiei unei hipoglicemii. O gustare pe bază de proteine (iaurt fără zahăr) poate ajuta la încetinirea absorbţiei şi a efectelor alcoolului.

Regimul alimentar al diabeticului

Alimente fără cântărire obligatorie (lista cuprinde atât produsele ce pot fi consumate nelimitat cât şi cele “măsurate din ochi”)

CARNE: vacă, viţel, pasăre, porc, miel (toate proaspete sau conservate), şuncă, piftie, mezeluri. Atenţie însă, alimentele conservate se contraindică hipertensivilor, cardiacilor!

PEŞTE: proaspăt sau conservat, zilnic!

BRÂNZETURI: telemea, caşcaval, brânză de vaci, caş, urdă, minimum 150 g/zi

GRĂSIMI: ulei

OUĂ: maximum 1 ou pe zi (incluzându-l şi pe cel din gătitul mâncării)

SMÂNTÂNĂ 2 linguri/zi

LEGUME, nelimitat: varză dulce, varză roşie, roşii, conopidă, spanac, dovlecei, fasole verde, sparanghel, salată verde, untişor, vinete, lăptuci, păpădie, urzici, măcriş, ridichi, ciuperci, ardei gras, castraveţi, praz, ştevie, gulie, ceapă verde. Acestea toate sunt complet fără restricţii.

NUCI ŞI ALUNE: 50-100 gr

BĂUTURI ALCOOLICE– vin alb, ţuică, coniac 50-100 ml

CEAI ŞI CAFEA cu ZAHARINĂ, zahăr deloc.

ALIMENTE CARE SE CÂNTARESC OBLIGATORIU

FRUCTE PROASPETE DE CÂNTĂRIT:

– mere, fragi, căpşune, zmeură, caise, piersici, vişine, cireşe, pere, gutui, prune, corcoduşe, coacăze- 400 g

– pepene verde- 600 g

INTERZISE: banane, struguri, pere bergamote, prune dulci, pepene galben, smochine

FRUCTE FĂRĂ RESTRICŢII: lămâi, portocale, kiwi, grapefruit

LAPTE şi IAURT: total 500 ml împreună (aprox 2-3 iaurturi)

CARTOFI= 200 g

GRIŞ/OREZ= 200 g (nu se mai fierb în supă altele decât cale cantărite)

PÂINE (şi tot ceea ce conţine făină albă) cântărită=200 g, SAU MĂMĂLIGĂ moale de 4 x mai multă decât pâinea!!

ATENŢIE la tot ceea ce conţine făină de grâu, (făină albă) de la pâine până la macaroane, spaghete, tăiţei, rântaş – (îngroşeala), aluaturi, clătite, toate adunate trebuie să se includă în cele 200 g cântarite /zi, pe lângă cartofi.

ÎNLOCUIRI, echivalenţe

100 g cartofi=200 g morcovi=200 g ţelină=200 g sfeclă roşie=150 g mazăre verde=150 g pastârnac=150 g fasole uscată sau linte

INTERZISE TOTAL!! zahărul şi mierea de albine.

Sursa: csid.ro / adevarul.ro

S-ar putea să-ți placă și:

Loading...

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

Trucuri pentru machiaj rezistent la apă - nr.27 (505)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei                

12 luni - 91 lei

" "