Dieta volumetrică; ce trebuie să ştii despre ea



 

Dieta volumetrică este mai mult un model alimentar decât o dietă strictă, dar trebuie să acorzi o foarte mare atenție alimentelor pe care le mănânci. Dar iată ce implică acest regim alimentar.


Dieta volumetrică a luat naștere din teoria că mănânci aceeași cantitate de alimente în fiecare zi, fără a ține seama de cât de multe calorii consumi sau defalcarea cantității de grăsimi, carbohidrați și proteine din dieta ta. Cercetările au arătat că majoritatea oamenilor mănâncă aceeași cantitate, același volum, aceeași greutate de alimente, în fiecare zi. Dieta volumetrică se axează pe acest fapt.

Vei slăbi cu dieta volumetrică?

Cel mai probabil, da! Este o dietă sănătoasă? Răspunsul este același, da! De fapt, revista U.S. News & World Report a clasat dieta volumetrică pe locul 5 în topul celor mai bune diete, dintr-un total de 40 de diete analizate de un grup de experți în domeniul sănătății și nutriției.

Ce spune creatorul dietei

Dieta volumetrică a fost creată de Barbara Rolls, profesor de științe nutriționale, ca o abordare sănătoasă a alimentaţiei, care se concentrează pe alegerea unei varietăți de alimente bogate în substanțe nutritive, dar nu și calorii. Componenta esențială a acestei diete este umplerea unui volum mai mare de alimente care are un conținut scăzut de calorii, ceea ce înseamnă că mănânci fizic mai mult. Nu este o "dietă rapidă fixă" care te va ajuta să slăbești într-un timp scurt. Este mai mult un model de consum pe termen lung, care îți permite să mănânci mai mult și să slăbești sau să te menții în formă.

Un atribut excelent al acestei diete este faptul că nu există alimente în afara limitelor. Trebuie să te gândești la densitatea energetică atunci când alegi ce mănânci, dar acesta este un concept ușor de înțeles și de pus în practică. Densitatea de energie este cantitatea de energie (măsurată în calorii) dintr-o anumită porție de mâncare. Alimentele cu densitate energetică sunt elemente care au o mulțime de calorii într-o cantitate foarte mică de alimente.

Alimentele care au o densitate scăzută de energie furnizează mai puține calorii într-un volum mare. Un exemplu: jumătate de baton Snickers conține 80 de calorii și poate fi consumat din două mușcături, în timp ce poți mânca doi castraveți pentru aproximativ 90 de calorii. Un alt exemplu: ai putea mânca patru cești întregi de sparanghel pentru 107 de calorii sau doar o jumătate de porție de cartofi prăjiți pentru aproximativ 112 de calorii (fără ketchup).

Dieta volumetrică se concentrează și pe alimente care conțin o cantitate mare de apă, cum sunt majoritatea legumelor și fructelor, deoarece au puține calorii, dar și pentru că apa adaugă greutate la alimente, dar nu și calorii. Experții spun că alimentele solide sunt mult mai hrănitoare decât cele lichide.

Inventatorul dietei volumetrice, Barbara Rolls, a stabilit patru categorii de produse alimentare, descrise astfel:


Categoria 1:
Alimente cu densitate foarte mică (numite și "oricând") - legume și fructe fără amidon (în principal toate legumele, cu excepția cartofilor, cartofilor dulci, porumbului, mazărei etc).

Categoria 2: Alimente cu densitate scăzută, inclusiv porții de legume și fructe, cereale, cereale integrale, leguminoase, proteine slabe, lactate cu conținut scăzut de grăsimi și câteva feluri de mâncare mixte cu conținut scăzut de grăsimi.

Categoria 3: Alimente cu densitate medie - porții mici de carne cu conținut ridicat de grăsimi, brânzeturi pline de grăsimi, pâine integrală, prăjituri, pizza, covrigi, sosuri la salată și înghețată.

Categoria 4: Alimente cu densitate mare - alimente prăjite, bomboane, biscuiți, chipsuri, nuci și grăsimi (cum sunt untul și uleiul).

Ideea este să mănânci mult din categoriile unu și doi, să mănânci cantități mici din categoria trei și să încerci să stai departe de categoria 4 (sau la un nivel minim). Mănâncă în fiecare zi trei mese, două gustări și un desert. Tu decizi cât de strictă vrei să fii când urmezi această dietă, astfel încât flexibilitatea să fie un beneficiu.

Acest model alimentar este ușor de urmat, te încurajează să mănânci o cantitate mare de fructe și legume care sunt bogate în substanțe nutritive.

Credit foto: www.womenshealthmag.com




S-ar putea să-ți placă și:

Loading...

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

Trucuri pentru machiaj rezistent la apă - nr.27 (505)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei                

12 luni - 91 lei

" "