Mânâncă pește la fiecare masă



 

 Peștii conțin acizi grași Omega-3, esențiali pentru sistemul cardiovascular. Ideal ar fi să mâncăm pește măcar de două ori pe săptămână.

Acizii grași nesaturați din pește reduc colesteroolul rău LDL, scad tensiunea arterială, întăresc sistemul imunitar și ajută glanda tiroidă să funcționeze normal. În același timp, reduc riscul de depresie și de apariție a maladiei Alzheimer.

Codul, sărac în grăsimi

Are o carne albă, fără oase, iar gustul său nu este la fel de puternic precum la alți pești. Este o bună sursă de proteine și este recomandat celor care țin dietă, deoarece are puține calorii. Poate fi preparat la grătar, la cuptor sau fiert cu legume, fiind gata atunci când carnea se desprinde în bucăți. Nu trebuie gătit vreme îndelungată, deoarece carnea se usucă repede. Îl poți asezona cu lămâie, muștar, ierburi aromate și măsline. Din el se pot prepara și supe.

Păstrăvul, carnea cu gust delicat

Peștii de apă dulce au mai puține grăsimi decât cei oceanici, iar carnea lor este mai ușor de digerat. Păstrăvul conține acizi grași Omega-3, având un gust mai delicat ca cel de somon. Oferă din belșug vitamina B12, care scade riscul bolilor cardiovasculare. Are o carne albă și fără multe oase. Se recomandă să fie preparat la cuptor, asezonat cu sare și piper și servit cu felii de lămâie și o garnitură de cartofi noi.

Crapul, bun de saramură

Spre deosebire de ceailați pește, crapul este un pește cu un gust și miros puternic, iar valoarea sa energetică e mai mare comparativ cu cea a altor pești. Are carnea grasă, de aceea din el se poate prepara saramură, ciorbă sau care poate fi pregătit la cuptor, cu legume. Îl poți asezona cu rozmarin, cimbru sau usturoi. Peșetele este gătit atunci când carnea se rupe ușor cu furculița.

Bine de știut!

Peștele trebuie consumat în maximum 24 de ore după preparare, deoarece carnea acestuia se strică repede, chiar dacă este păstrată în condiții optime.
Tabelul caloriilor

100 g
Cod
Valoare energetică 107 Kcal
Proteine 24 g
Lipide 1 g
Crap
Valoare energetică 127 kcal
Proteine 17 g
Lipide 5 g
Doradă
Valoare energetică 89 kcal
Proteine 19 g
Lipide 1 g
Macrou
Valoare energetică 205 kcal
Proteine 19 g
Lipide 14 g
Pangasius
Valoare energetică 90 kcal
Proteine 13
Lipide 4
Păstrăv
Valoare energetică  141 kcal
Proteine 21 g
Lipide 7



S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite


Ultima ediție
Click! pentru femei

Plante contra somnului agitat-nr.47(473)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei   

12 luni - 91 lei