Sfaturi de la experți: cum să slăbești mâncând



 

Atunci când îți pui în minte să slăbești și vezi că obții rezultate, te simți absolut minunat. Poți da jos kilogramele în plus folosind sfaturile nutriționiștilor- mănâncă anumite alimente la orele potrivite și vei vedea rezultatele.

Micul dejun

După ce te-ai trezit,dacă nu iei micul dejun imediat,corpul tău se va obișnui să ardă caloriile foarte încet. Ca să îți îmbunătățești metabolismul și să îl faci să ardă calorii,trebuie să mănânci. În niciun caz nu te gândi să sari peste el. Ideal ar fi să consumi micul dejun la 30 de minute sau la 60 de minute maxim după ce te-ai trezit. Dacă vrei,îl poți împărți în două,o parte imediat după ce te-ai trezit și cealaltă după jumătate de oră. Această soluție funcționează și în cazul în care nu vrei să ai stomacul plin în timp ce faci exerciții și atunci poți consuma  carbohidrați,după care,la finalul antrenamentului,proteine.

Calorii

Ar trebui să consumi în jur de 300-350 de calorii dacă dorești să slăbești și între 300-400 de calorii dacă vrei să îți menții greutatea sau mergi la sală.

Carbohidrați

Aproximativ 45% din caloriile de la micul dejun ar trebui să includă carbohidrați. Elimină alimentele procesate,zahărul,făinoasele și optează pentru fructe,legume,mieji cruzi de semințe.

Proteine

Dacă mănânci suficient de multe proteine la micul dejun,te vei simți sătulă întreaga dimineața. Nutriționiștii recomandăsă consumi 15-20 de grame/zi,care te vor ajuta și să pierzi din greutate. Ouăle,laptele de soia,alunele și semințele,cerealele integrale sunt surse grozave de proteine.

Grăsimi

Consumă în jur de 10-15 grame,ceea ce înseamnă 30%-35% din totalul de calorii de la micul dejun. Înlocuiește grăsimile saturate conținute de bacon sau brânză de exemplu cu grăsimi monosaturate,precum uleiul de măsline,nuci,avocado.

Fibre

Le găsești în:mere,pere,fructe de pădure,legume verzi,alune,semințe,grâu și dacă consumi un total de 25 de grame/zi,vei reuși să îți atingi scopul.

Prânzul

Bucură-te de masa de prânz la 3 ore după ce ai luat prima gustare dimineața. Dacă ai tendința să uiți când să mănânci pentru că ai un program foarte încărcat,pune-ți alarma telefonului să sune ca să îți amintească. Nu aștepta până când nu mai poți de foame. Programul încărcat te face să amâni mesele,însă evită pe cât posibil să ajungi să mănânci când ești îți este foarte foame. Ia o mică pauză și dedic-o exclusiv mâncatului,altfel creierul nu va înregistra corect cantitățile și vei ajunge să consumi mai multe calorii.

Calorii

Rămâi la 400-450 de grame,dacă vrei să ai o siluetă frumoasă. Dacă faci și exerciții fizice,poți consuma chiar și 500.

Carbohidrați

Da,e musai să mănânci carbohidrați! Rămâi la o cantitate de maxim 65 de grame. Carbohidrații oferă creierului și corpului tău energie,așa că dacă nu îi consumi,s-ar putea să te simți slăbită. Evită-i pe cei din mâncăruri care conțin făină sau zahăr alb.

Proteine

O cantitate zilnică de proteine te va ajuta să ai energie și să nu mai simți nevoia să consumi dulciuri.

Zaharuri

Un prânz sănătos conține 4 sau mai multe grame de zahăr,dar dacă îți plac alimentele care conțin zahăr natural:grapefruit,merișoare,cartofi dulci,miere,poți mări cantitatea până la 20 de grame. Ai grijă la produsele care au zahăr ascuns,de exemplu pâinea și optează pentru cea fără zahăr.

Cina

Ora ideală pentru cină ar trebui să fie cu cel puțin 3 ore înainte de culcare,cu toate că dacă mergi cu regularitate la sală sau faci mișcare,mâncatul după 8 seara nu te va face să te îngrași,așa că nu este nevoie să adormi nemâncată. Doar asigură-te că cina este echilibratăși că nu depășește numărul recomandat de calorii consumate zilnic.

Calorii

Rămâi la o cantitate de 450 dacă dorești să slăbești și la 550 dacă practici exercițiile fizice.

Carbohidrați

Cina trebuie să conțină în jurul a 50-75 de grame de carbohidrați. Nu te teme să îi consumi seara,cu gândul că nu vei mai avea când să scapi de ei. Dacă ții cont de numărul de calorii,consumul de carbohidrați nu te va face să câștigi în greutate.

Proteine

Sunt vitale în a menține și a dezvolta musculatura și cum corpul tău lucrează mult noaptea să se refacă,asigură-te că cina ta include proteine. Îți vor da și senzația de sațietate,așa că riscul de a consuma gustări înainte de culcare va scădea considerabil.

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

7 pași pentru o piele mai tânără-nr.33(459)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 18 lei

6 luni - 35 lei       

12 luni - 69 lei