3 vitamine esențiale pentru corpul tău toamna aceasta



 

Secretul unui sistem imunitar rezistent constă în obiceiurile zilnice, în special cele pe care le ai cu privire la programul de odihnă și la alimentație.Pentru a te putea bucura de o sănătate de fier consumă zilnic aceste 3 elemente nutritive!

Vitamina B

Din complexul de cele 8 vitamine de tip B, vitamina B12 și acidul folic sunt cele mai cunoscute. Vitamina B12 ajută organismul să transforme mâncarea în energie, îmbunătățește memoria și îți protejează inima, deficiențele fiind asociate cu pierderea memoriei și cu depresia. O poți procura din: ouă, brânză, pește, lapte, iaurt și carne roșie. Acidul folic este esențial în special în perioada sarcinii, la dezvoltarea fătului, dar și pentru prevenirea atacurilor de cord datorită micșorării nivelului aminoacizilor. Îl găsești în alimente precum spanacul, sparanghelul, varza de Bruxelles, fasole și cereale.

Vitamina D

Bună pentru sănătatea sistemului osos și a sistemului imunitar, vitamina D este esențială pentru buna funcționare a organismului tău. Una dintre cele mai importante funcții ale sale este aceea de absorbție a calciului, ajutându-te să ai oase mai puternice. De aseamenea, vitamina D jocă un rol important și pentru întărirea sistemului imunitar. În urma studiilor s-a demonstrat că reduce riscul apariției artritei și a sclerozei multiple. Deficiența poate duce la degradarea funcțiilor cognitive, de aceea trebuie să ajuți organismul să producă vitamina D prin expunerea la soare sau să și-o procure din alimentație din gălbenuș de ou, sardine, lapte, suc de portocale și cereale.

Magneziu

Prezența sa în organism ajută la alinarea durerilor, în special a celor musculare. De aceea, a câștigat rapid în popularitate în rândul atleților. Dacă ai probleme cu somnul, magneziul poate încetini activitatea creierului, având un efect calmant, ajutând totodată și persoanele care se confruntă cu anxietatea sau durerile insuportabile de cap precum migrena. Îl poți găsi în majoritatea alimentelor cu un conținut ridicat de fibre, de exemplu legumele, orezul brun și anumite semințe, inclusiv nucile, care sunt cele mai bune surse de magneziu.



S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite



Ultima ediție
Click! pentru femei

Cum recunoști un mincinos-nr.42(468)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei 

12 luni - 91 lei