Ai colesterolul mărit? Iată ce alimente să eviți!



 

Deși nu are simptome, colesterolul este o problemă serioasă de sănătate deoarece poate duce la complicații, cum ar fi declanșarea afecțiunilor cardiovasculare. Iată ce alimente să eviți, dacă ai colesterolul ridicat!

Carnea roșie

Carnea de porc,de vită și de miel are un conținut ridicat de grăsimi. Excesul de colesterol se depune pe artere,ceea ce poate agrava bolile de inimă.

 

Untul

Este unul dintre cele mai folosite ingrediente în bucătărie. În timp ce unele persoane îl consumă dimineața la micul dejun alături de o felie de pâine prăjită,bucătării înlocuiesc uleiul cu unt,deoarece acesta este mult mai bun la gust. Totuși,untul are un conținut ridicat de grăsimi saturate șicolesterol. Așadar,el nu trebui consumat în exces.

 

Gălbenușuri de ou

Doctorii sfătuiesc persoanele care au valorile colesterolului ridicate să evite pe cât posibil ouăle,dar mai ales gălbenușurile. Indiferent dacă sunt fierte tari sau preparate sub formă de omletă este bine să nu mănânce mai mult de 2 ouă pe săptămână.

 

Brânza

Consistența cremoasă a brânzei este dată de grăsimi,în special cele saturate. Așadar,alege o brânză mai degresată,chiar dacă gustul ei nu va mai fi la fel de bun.

 

Cartofii prăjiți

Este una dintre cele mai populare garnituri pentru felul principal din lume. Nici nu este de mirare,deoarece sunt extrem de gustoși. Însă,faptul că sunt prăjiți în ulei vegetal îi îmbogățește cu o cantitate mare de grăsimi trans.

 

Laptele

Unul dintre cele 10 alimente bogate în colesterol este și laptele,mai ales cel integral. Din el se prepară și brânza,untul și smântâna,alte alimenteinterzise pentru cei care au colesterolul ridicat. Așadar,atunci când cumperi lapte,alege un sortiment cu un conținut mai scăzut de grăsimi.

 

Margarina

Deși a a apărut pe piață ca o alternativă la unt,unele sortimente de margarină sunt fabricate din uleiuri vegetale care conțin grăsimi parțial hidrogenate. Acestea sunt extrem de periculoase pentru inimă,agravându-i afecțiunile.

 

Ficatul

Fie că este de pasăre sau de porc,ficatul este bogat în substanțe nutritive,cum ar fi fierul,magneziu și potasiu. Însă,tot el conține și cea mai mare cantitate de colesterol și grăsimi trans. Așadar,evită-l pe cât posibil în preparate.

 

Puiul prăjit

Ușor crocant la exterior și fraged la interior,puiul prăjit are foarte multe calorii,precum și colesterol. Optează pentru carnea de pui fiartă sau preparată pe grill sau la cuptor.

 

Înghețata

Poate că la prima vedere te vei întreba de ce,însă este de ajuns să te uiți la lista de ingrediente. Înghețata este preparată din ouă,lapte și smântână,așadar doar alimente cu un conținut ridicat de grăsimi.

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

7 pași pentru o piele mai tânără-nr.33(459)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 18 lei

6 luni - 35 lei       

12 luni - 69 lei