Alimente care îți curăță ficatul



 

Ficatul este unul dintre organele cele mai muncitoare pe care le aveți. Efectuează 500 de procese în organism, incluzând producția bilei, metabolizarea grăsimilor, depozitarea vitaminelor și a mineralelor și filtrarea sangelui. Este și singurul organ pe care îl putem regenera. Azi vorbim despre alimente care îți curăță ficatul pentru a evita problemele serioase de sănătate.

Alimente care îți curăță ficatul

1. Afine

Afinele conțin antioxidanți numiți antociani care sunt capabili să stopeze creșterea celulelor canceroase în ficat. La șobolani, consumul regulat de afine a stimulat răspunsul imun celular și nivelul enzimelor antioxidante, precum și creșterea lentă a fibroamelor, leziunilor și țesutului cicatrician în ficat. Este nevoie de doar 3-4 săptămâni de consum zilnic.

2. Grapefruit

Grapefruitul conține o mulțime de antioxidanți puternici, în acest caz, naringenin și naringin. Sunt excelente în reducerea inflamației și protejarea celulelor. Grapefruitul poate să reducă riscul de fibroză hepatică în care inflamația cronică cauzează creșterea țesutului conjunctiv în interiorul și în jurul ficatului. E indicat să mănânci un grapefruit înainte să bei. Naringin ajută ficatul să metabolizeze alcoolul și poate contracara unele dintre efectele nocive ale alcoolului. Scurtează durata mahmurelii.

3. Avocado

E foarte sănătos. Grăsimea bună din avocado ajută organismul să stocheze energie. Asigură izolarea împotriva schimbărilor extreme ale temperaturii și protejează organele vitale. Tot ele ajută proteinele să își facă datoria. Mănâncă avocado pentru a obține o mulțime de glutathion, vitamina C, vitamina E și vitamina K. Aceste elemente protejează celulele hepatice împotriva daunelor. Vitaminele E și K previn inflamarea dăunătoare. Extractul de avocado poate fi util în tratamentul hepatitei virale și încetinește progresia afectării hepatice generale.

4. Cafea și ceai

Cafeaua are un conținut scăzut de calorii și beneficii pentru sănătate. Renunțați la zahar și frișcă. Cafeaua scade riscul de a dezvolta ciroza cu aproximativ 44%, dar nu e indicată celor care suferă deja de boli hepatice. Cafeaua mărește nivelurile antioxidante stocate, reduce inflamația și scade riscul de cancer de ficat. Dar și ceaiul este foarte bun pentru ficat. Cel verde este considerat a fi cel mai bun. Dar și ceaiul negru are beneficii. Ambele îmbunătățesc nivelurile enzimelor hepatice și reduc efectele stresului oxidativ, precum și depozitele grase dăunătoare.

5. Legume verzi cu frunze

Legumele verzi ajută ficatul prin conținutul ridicat de clorofil. Neutralizează metalele, substanțele chimice și pesticidele care ajung în organism prin intermediul alimentelor și al mediului. Legumele ca arugula, spanacul și cicoarea sunt bune pentru bilă și detoxifiere. Sfecla este excelentă pentru purificarea sângelui, iar legumele precum germenii de Bruxelles, broccoli și conopida au o tonă de glucozinolat pentru a ajuta ficatul să producă enzime necesare eliminării toxinelor.

6. Nuci

Au o reputație proastă deoarece sunt bogate în grăsimi și sunt pregătite cu multă sare și zahăr. Dar grăsimea naturală din fructele cu coajă lemnoasă este bună, nesaturată și în forma lor brută. Nucile pot fi clasificate în mod justificat ca super-alimente datorită conținutului ridicat de proteine și antioxidanți. Carnea de nuci este protejată de pesticide prin coaja verde exterioară, apoi cea lemnoasă. Deoarece ficatul este responsabil pentru neutralizarea toxinelor în sânge, consumul de nuci este o modalitate bună de a vă proteja ficatul prin minimizarea expunerii la aceste otrăvuri de mediu.

7. Turmeric

Turmericul și usturoiul sunt două condimente care fac lucruri minunate pentru ficat. Turmericul conține curcumina care este un compus puternic antiinflamator și antioxidant. Acesta susține funcția conductei biliare, stimulând fluxul și curățând ficatul. Curcumina ajută ficatul să elimine metalele și previne transformarea alcoolului și a altor toxine în compuși periculoși. Turmericul nu este recomandat persoanelor cu calculi biliari, boli ale vezicii biliare sau diabet.

8. Usturoi

Usturoiul conține seleniu ca antioxidant, iar B6 este un antiinflamator puternic. Usturoiul conține și arginină, un aminoacid care relaxează vasele de sânge. Această acțiune poate reduce tensiunea arterială în ficat. Și, în final, usturoiul ajută ficatul să activeze enzime care sunt folosite pentru a elimina toxinele.

Sursa: manukafeed.com

S-ar putea să-ți placă și:

Loading...

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

" "