Alimente care reduc riscul de cancer la colon



 

E demonstrat că unele alimentele, cum sunt carnea procesată, cresc semnificativ riscul de a dezvolta cancer de colon. Automat, ne punem întrebarea care sunt acele alimente care ne protejează de această boală. Haideți să le analizăm pe unele cele mai eficiente luptătoare împotriva acestei maladii. 

Tofu și alte substitute ale cărnii

Consumul constant de carne, mai ales de carne roșie procesată crește semnificativ riscul de a dezvolta cancer de colon. De fapt, simplul fapt că mănânci carne în fiecare zi e un factor de risc în sine. Dacă nu vrei să faci cancer la colon, înlouiește carnea cu alimente foarte gustoase, cum sunt cele din soia – tofu și alte produse care imită aspectul, textura și gustul cărnii. Mai reține și că acestea sunt mult mai ieftine decât carnea.

Usturoiul

E clar că nu e cea mai bună opțiune pentru o întâlnire cu iubi, dar reține faptul că dacă mănânci usturoi în mod constant, corpul tău va elibera substanțe antibacteriene care vor ajuta celulele tale sănătoase și le va inhiba pe eventualele străine. Adaugă usturoi în orice mîncare pe care o cosumi zilnic – în sosul de spaghetti, în supă sau în orice altceva. Dacă usturoiul nu e pe gustul tău, înlouiește-l cu ceapa verde sau ceapa uscată, roșie sau albă, care au beneficii identice.

Fructele de pădure

Fructele de pădure sunt foarte eficiente în combaterea cancerului, pentru că sunt pline de antioxidanți. Cele mai bune împotriva aceste boli cumplite sunt murele și afinele. Pe cât sunt de gustoase, zmerua și căpșunele nu sunt la fel de bogate în antioxidanți ca prietene lor mai negre la culoare. 

Frunzele verzi

Salata kale, spanacul, arugula sau salata romana, cea pe care o întâlnești peste tot în piață sunt variante foarte bune pentru un meniu sănătos, care să te protejeze de cancerul de colon. Fă-ți o salată pe bază de frunze verzi, care să cuprindă și avocado, castraveți, nuci și roșii. Poți să-ți faci și un smoothie din toate astea, doar adăugînd puțină apă în paharul blenderului. Dacă nu-ți place textura smoothie-ului, presară-ți-l peste orice mâncare. N-ai să-l mai simți atît de acut.

Uleiul de măsline

Acesta are calitatea că reduce acidul biliar și ajută corpul în producerea unor enzime care să echilibreze sistemul digestiv. Preferă întotdeauna uleiul de măsline extravirgin celorlalte tipuri.

Alimente pe bază de seleniu

Ciupercile, ceapa, peștele (somonul, sardinele, halibutul, tonul), nucile și cerealele integrale sunt pline de seleniu și te ajută să te protejezi împotriva cancerului de colon inhibând creșterea celulelor canceroase. Dacă iei deja suplimente de seleniu, evită alimentele pline de seleniu. Ori una, ori alta!

Somonul

Somonul a crescut în popularitate în ultimii ani, pentru că s-a demonstrat că e plin de acizi grași Omega 3 – acizi grași care reduc inflamațiile și îmbunătățesc activitatea creierului și a  inimii.
Dar el nu e singurul cu Omega 3. La fel de bun e macroul, sardinele și codul. Dacă nu-ți place peștele, poți să găsești omega 3 în semințele din in. Sau ia un supliment alimentar pe bază de Omega 3.


Sursa foto: www.barefootcontessa.com

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite


Ultima ediție
Click! pentru femei

Alimente care grăbesc îmbătrânirea-nr.46(472)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei  

12 luni - 91 lei