Alimente sănătoase care devin dăunătoare dacă sunt preparate incorect



 

În cazul unor alimente trebuie să ții cont de anumite reguli când le prepari, altfel le poți transforma în cei mai mari dușmani ai organismului tău.

Semințele de chia trebuie înmuiate

Doar două lingurție de semințe de chia oferă organismului 4 grame de proteine,8 grame de fibre și o cantitate mare de acizi grași Omega-3. Cu toate acestea,semințele pot cauza probleme de sănătate din cauza că absorb multă apă și pot bloca esofagul. De aceea,înainte de a le consuma este indicat să le ții la înmuiat o oră.

Nu consuma varza Kale crudă

Acest tip de varză este considerată un superaliment,deoarece are proprietăți antioxidante,antiinflamatoare și anticanceroase. Când este gătită,varza Kale își pierde din aceste efecte benefice,însă își reduce și capacitatea de a afecta tiroida. De aceea,specialiștii recomandă să nu fie consumată în stare crudă,astfel există un risc mare de a dezvolta hipotiroidism. Acest lucru este posibil din cauză că varza Kale are proprietăți goitrogenice,care stimulează tiroida să producă mai puțini hormoni.

Boabele de fasole roșie pot fi toxice

Boabele de fasole roșie conțin cantități mari de lectine,niște compuși chimici care inhibă celulele stomacului să se refacă în mod natural în caz de stres. Din această cauză,persoanele care consumă boabe de fasole roșie în stare crudă se pot confrunta cu probleme digestive,precum greață și vărsături. De aceea,înainte de a le consuma,ține-le la înmuiat cel puțin 4-5 ore.

Consumă rubarbă fără frunze

O plăcintă cu rubarbă și căpșuni este desertul perfect al oricărui anotimp. În cazul în care te-ai decis să cultivi rubarbă în grădina ta,ține cont de faptul că înainte de a o găti trebuie să îi îndepărtezi frunzele,fiindcă sunt toxice. Acesta este și motivul pentru care în supermarketuri rubarba se găsește deja curățată. Frunzele de rubarbă pot duce la îngreunarea respirației,la arsuri bucale,diaree,dureri de ochi și stări de vomă.

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

7 pași pentru o piele mai tânără-nr.33(459)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 18 lei

6 luni - 35 lei       

12 luni - 69 lei