Ce mănânci dacă suferi de balonare



 

Traficul intestinal lent, cauzat fie de lipsa de fibre din alimentație, fie de cantitatea redusă de enzime digestive duce la apariția senzației de balonare. Află ce trebuie să mănânci pentru a scăpa de disconfortul abdominal.

Iaurt natural

Deoarece este ușor digerabil, iaurtul este recomandat celor care suferă de balonare. Însă nu orice fel de iaurt are efecte benefice. Cele mai bune au în componență culturi lactice, probiotice, chefirul și iaurturile naturale fiind cele mai potrivite. Trebuie evitate iaurturile degresate, precum și cele în combinație cu fructe sau zahăr, acestea favorizând apariția disconfortului abdominal.

Bine de știut!

Probioticele sunt microorganisme vii, care întăresc sistemul imunitar și ajută digestia. Acestea se găsesc în lactatele fermentate care nu sunt procesate industrial.

Ovăz

Senzația de preaplin după masă apare atunci când alimentele nu sunt digerate, iar în intestine și în stomac se acumulează gazele. Cerealele integrale, cum este ovăzul, au un conținut ridicat de fibre, care sunt de ajutor în lupta împotriva constipației. Este de ajuns o mână de fulgi de ovăz pe zi, fierți sau amestecați cu iaurt, pentru a asigura un tranzit intestinal bun.


Prune uscate

Pe lângă faptul că sunt bogate în vitaminele A, C și din complexul B, prunele uscate au rol laxativ. Cei care se confruntă des cu senzația de balonare pot mânca 4-5 prune uscate înainte de masă. Au un conținut ridicat de fibre și stimulează digestia. În același timp, țin sub control apetitul, așadar împiedică mâncatul în exces.

Apă cu lămâie

Un pahar de apă cu lămâie, băut dimineața, cu o jumătate de oră înainte să iei micul dejun, te scapă de senzația de balonare. Lămâia stimulează digestia și facilitează tranzitul intestinal, facilitând absorbția substanțelor nutritive. Poți adăuga sucul de lămâie și în salate sau peste preparatele din pește.

Semințe de fenicul

O jumătate de linguriță cu semințe de fenicul este de ajuns pentru a diminua senzația de balonare și a grăbi digestia. Semințele au în componența lor anetol, estragol și fenconă, substanțe care relaxează mușchii intestinali. Astfel, gazele acumulate în stomac sunt eliberate mai ușor. Semințele de fenicul pot fi adăugate în preparatele cu carne de porc sau de pește sau în salatele de crudități.

Compot de porumbe

Porumbele sunt fructe rotunde, asemănătoare la culoare cu afinele, dar cu un diametru mai mare, care cresc în arburstul numit porumbar (Prunus spinosa). Se coc toamna târziu, în octombrie-noiembrie. Sunt o excelentă sursă de vitamine și substanțe nutritive și stimulează digestia. Când fructele sunt bine coapte, prepară un compot dintr-o mână de porumbe la o jumătate de litru de apă. Bea-l pe parcursul zilei, îndulcit cu extract de Stevia sau cu zaharină. Poți prepara și un decoct din porumbe, dintr-o lingură de fructe pe care le lași la fiert 5 minute în 250 ml de apă (o cană). Strecoară și bea 2 căni pe zi.

Ulei de măsline

La fiecare masă, consumă o linguriță cu ulei de măsline extravirgin, în care ai pus o picătură de ulei esențial de coriandru și una de arbore de ceai. Acest amestec stimulează flora inestinală și digestia.

Ghimbir

Are în compoziție substanțe care calmează durerile abdominale și previn formarea gazelor. Folosește pudră de ghimbir în preparatele tale. Prepară un ceai dintr-o linguriță de ghimbir ras la o cană cu apă clocotită. Bea ceaiul cu o jumătate de oră înainte de mesele principale.

Bine de știut!

Ghimbirul nu este recomandat diabeticilor și gravidelor.

Usturoi zdrobit

Usturoiul atenuează crampele produse de colitele de fermentație. Prepară un decoct din 3 căței de usturoi zdrobiți, pe care îi lași la fiert 15 minute într-o cană cu apă. Strecoară și bea lichidul rezultat pe parcursul zilei.

Banane

Constipația produce balonare. Bananele sunt o sursă excelentă de fibre solubile, care previn constipația și reglează tranzitul intestinal.

Bine de știut!

Pentru ca digestia să nu fie îngreunată, evită să bei apă în timpul mesei. Ideal ar fi să aștepți 20 de minute după ce ai mâncat ca să te hidratezi.


S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

7 motive ca să mănânci broccoli-nr.7(485)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei 

12 luni - 91 lei

" "