Ce trebuie să știi înainte de a urma o dietă



 
Multe persoane urmează un regim alimentar strict doar pentru a slăbi, dar acesta ar trebui să devină mai mult o practică pentru viitor. Dieta nu este o formă de pedeapsă, ci mai degrabă un pas către un stil de viață mai sănătos.



Iată câteva sfaturi care te ajută să urmezi o dietă într-un mod sănătos:

Convinge-te că este important să o faci

Ai putea crede că nu este nevoie de dietă, dar vrei să scapi de cele trei kilograme. Vei reuși să îți atingi obiectivul doar dacă ești 100% convinsă – aceasta este una dintre cheile succesului. Trebuie să știi foarte bine motivele pentru care vrei să ții dietă. Așadar, scrie o listă cu argumente pro și contra.

Concentrează-te pe înainte și după

Dacă ai metabolismul lent, este recomandat să faci poze. Ele te vor ajuta să îți dai seama cum evoluează pierderea în greutate. În plus, pozele pot fi motivația ta.

Definește-ți clar obiectivele

Este esențial să știi ce vrei să obții cu dieta pe care o urmezi. Dacă vrei să crești masa musculară, de exemplu, alimentația zilnică trebuie să fie bogată în proteine.

Nu mânca întotdeauna aceleași produse

Dieta poate fi momentul în care începi să încerci și alte rețete, să mănânci mai multe fructe și legume, în plus față de alte produse. Caută rețete sănătoase, cu conținut scăzut de calorii! În plus, fii atentă la poftele de dulce și la consumul de alimente nesănătoase.

Mestecă bine mâncarea înainte de a o înghiți

Mâncarea bine mestecată te menține sătulă mai mult timp. Creierul are nevoie de mai mult de 20 de minute pentru a transmite semnalul că ești sătulă. Dacă mănânci mai repede, înseamnă că vei consuma mai mult în mai puțin timp – chiar până la punctul de supraaalimentare. Încearcă să aloci în plus mesei 10 minute. De asemenea, este important ca atunci când mănânci să nu faci nimic altceva. Trebuie să te concentrezi asupra mâncării.

Acordă atenție micului dejun

Micul dejun este cea mai importantă masă din zi. Când urmezi o dietă, dar nu numai, nu trebuie să sari peste micul dejun pentru că este masa care îi oferă organismului substanțele nutritive pe care le-a pierdut în timpul nopții. În plus, micul dejun trebuie să conține 20% din calorii consumate pe parcursul întregii zile.

Alimentele care nu trebuie să lipsească sunt:

-   Produse lactate (lapte, iaurt, brânză, unt);
-    Fructe;
-    Cereale;
-    Suc;
-    Cafea, ceai sau ciocolată caldă;

Nu uita că trebuie să crești cantitatea de apă consumată

Apa este esențială. Ea ajută sistemul digestiv să funcționeze corect. Cantitatea recomandată de apă pe zi este de 2 litri, consumată ca apă, ceai sau chiar sucuri naturale. Nu uita că ceaiul este un antioxidant excelent datorită flavonoidelor prezente în plante.


Credit foto: www.steptohealth.com



S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite


Ultima ediție
Click! pentru femei

Alimente care grăbesc îmbătrânirea-nr.46(472)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei  

12 luni - 91 lei