Cu ce înlocuiești sarea din bucate



 

Ca să eviți excesul de sare, trebuie să găsești alternative sănătoase care să dea gust mâncărurilor tale. Iar aici paleta este destul de largă: de la condimente și ierburi aromatice la lichide acre și alge marine.

Consumul excesiv de sare poate duce la creșterea tensiunii arteriale, la boli cardiovasculare și renale. Cu toate acestea, studiile arată că românii o utilizează în cantități mari pentru asezonarea alimentelor. Iată câteva ponturi pentru a reduce utilizarea sării în alimentație.

Citește eticheta de pe sticla de apă

Cantități însemnate de sare se regăsesc chiar și acolo unde te aștepți mai puțin, de exemplu în apa pe care o bei. Cea care conține mai mult de 200 mg de sodiu pe litru este considerată a fi bogată în sare. Pe piață se găsește însă și apă plată cu un conținut de sodiu mai mic de 20 mg/l. Această apă este recomandată în special persoanelor care urmează o dietă fără sare.

Gustă înainte de a asezona

Fie că te afli acasă sau la restaurant, nu te grăbi să ei solnița de pe masă și să o agiți puternic deasupra platoului. În timp, acest obicei îți poate crea probleme de sănătate. Gândește-te că surplusul de sare îi poate afecta gustul. Nimic nu te împiedică să ei o înghițitură din ceea ce ai pe farfurie, și abia după aceea să-i adaugi condimentele pe care le consideri necesare.

Consumă lichide acre

Cea mai reușită modalitate de a masca lipsa sării este înlocuirea ei cu ceva acrișor. Sucul de lămâie este ideal pentru o salată, iar mâncărurile din pește stropite cu puțin suc de lămâie vor avea o savoare aparte. Un alt produs de ajutor în bucătărie este oțetul. Obținut din mere, vin, orez sau malț, este potrivit pentru acrit ciorbe, preparate din carne sau salate de legume. Dacă nu ești sigură de cantitatea de oțet, adaugă-l puțin câte puțin, și gustă de fiecare dată. Nu ezita să adaugi în ciorbe borșul acrișor!

Folosește ierburi aromatice

Evită să folosești sare în bucate, înlocuind-o cu ierburi aromatice. Proaspete sau uscate, cu o aromă îmbietoare, vor da savoare oricărui preparat culinar. Cele mai populare în acest sens sunt tarhonul, coriandrul sau maghiranul. De asemenea, poți folosi și alte plante care, pe lângă gustul specific, mai au și proprietăți curative, cum ar fi mărarul, busuiocul sau cimbrul.

Condimentează cu alge marine

Algele conțin sare de mare naturală, fibre și o cantitate însemnată de iod. În mod obișnuit, sunt consumate crude  în diverse salate. Din ele mai poate fi preparat un condiment sărat care va înlocui cu brio sarea de bucătărie. Se găsește în magazine naturiste sub formă uscată sau pulbere.

Știai că...

…Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă, pentru adulți, un consum de sare de 5-6 g pe zi sau mai puțin, și de 1,5-3 g pentru copii?
… dacă nu sărăm mâncarea, beneficiem totuși zilnic de 2-4 g de sare din alimente?


S-ar putea să-ți placă și:

Loading...

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

Trucuri pentru machiaj rezistent la apă - nr.27 (505)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei                

12 luni - 91 lei

" "