Cum să fii sănătoasă în sezonul rece



 

Imunitatea este cuvântul magic în sezonul rece. Când temperaturile scad foarte mult, există riscul să te îmbolnăvești mult mai ușor. Sunt câteva măsuri pe care le poți lua pentru ca răceala și gripa să nu-ți dea bătăi de cap.

 

Fă-ți vaccinul antigripal

 

O vaccinare împotriva gripei poate reduce riscul de boală cu 50 până la 60% și poate scădea efectele adverse ale problemei de sănătate,în cazul în care te îmbolăvești. Vaccinul tetravalent (care include versiunea de spray nazal aprobat pentru persoanele care au între 2 și 49 de ani) luptă împotriva a 4 virusuri diferite. Indicat este să te vaccinezi între octombrie și noiembrie,cu câteva săptămâni înainte ca sezonul gripeisă debuteze.

 

Folosește gel antibacterian

 

Când cercetătorii de la Spitalul de Copii din Boston au studiat 292 de familii,5 luni,au descoperit că cei care purtau cu ei gel antibacterian au suferit cu 59% mai puțin de infecții față de cei care nu au avut un astfel de produs cu ei. Asta pentru că,atunci când sunt utilizate corect aceste produse aproape elimină germenii.

 

Consumă alimente bogate în vitamine

 

Este foarte important ca în sezonul rece să incluzi în alimentație alimente bogate în vitamine (A,B6,B12,C și D),minerale (cupru,seleniu,calciu,zinc) și acid folic. Vitamina A se găsește în ouă,lapte,ton,ficat,cartofi dulci,morcovi,salată verde. Printre alimentele bogate în vitamina B se află laptele de soia și cel de vacă,carnea slabă de porc,legumele cu frunze verzi,iar printre cele cu vitamina C,citricile,ardeiul gras,spanacul,conopida. Vitamina D se găsește în uleiurile de pește,brânză,gălbenuș și unele specii de ciuperci.

 

Fă cât mai multă mișcare

 

Cercetătorii de la Universitatea Carolina de Sud,SUA,au descoperit că bărbații care făceau 3 ore pe zi activitate moderată (mers vioi,urcatul scărilor sau tenis) aveau cu 35% mai puține riscuri de a suferi de o răceală,comparativ cu cei făceau doar o oră de mișcare. Vestea bună este că nu trebuie să respiri din greu în fiecare zi:cercetatorii UCLA au descoperit că Tai Chi,arta chineză caracterizată prin mișcări lente și meditație,scade eliberarea catecolaminelor,un neurotransmițător care îngreunează sistemul imunitar. Potrivit unui studiu recent,3 sesiuni pe săptămână,4 luni,îmbunătățește imunitatea cu 45% la adulți.

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

7 pași pentru o piele mai tânără-nr.33(459)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 18 lei

6 luni - 35 lei       

12 luni - 69 lei