Descoperă cele mai bune surse de proteine



 
 Proteinele sunt substanțe cu structură chimică complexă, formate din aminoacizi, şi joacă un rol extrem de important pentru organism, contribuind la creșterea și la refacerea celulelor.


Aportul de proteine ajută la regenerarea celulară și la construirea masei musculare. Totodată, contribuie la accelerarea metabolismului, reducând senzația de foame.
Proteinele se împart în două categorii: cele de origine animală (carne, ouă, lactate) și cele de origine vegetală (fructe, legume, cereale). Doza zilnică recomandată de nutriționiști este de 46 de grame de proteine pentru femei și de 56 de grame pentru bărbați.

Iaurt

Delicios și hrănitor, iaurtul grecesc are de două ori mai multe proteine decât iaurtul normal, 100 g conținând 18 g de proteine. Este bogat în calciu și bacterii probiotice, bune pentru sănătatea stomacului tău. Alege-le pe cele fără adaos de zahăr.

Pește

Tonul este un tip de pește apreciat pentru conţinutul redus de calorii și grăsimi, dar este bogat în proteine, 154 g de ton având 39 g de proteine. Sardinele sunt de asemenea sursă importantă de proteine, Omega-3 și vitamina D.

Carne

Pieptul de pui și cel de curcan reprezintă două dintre cele mai populare surse de proteine, întâlnite în diete. O bucată de 100 g de piept de pui are 21,2 g de proteine, iar 100 g piept de curcan 24 g de proteine.

Ouă

Ouăle fac parte din categoria alimentelor mai sănătoase și mai bogate în elemente nutritive. Conțin grăsimi bune, vitamine, antioxidanți și aminoacizi esențiali, care ajută la dezvoltarea masei musculare. Au puține calorii și multe proteine, în special albușurile, un ou întreg având 7 g de proteine. Nutriționiștii susțin că ar crește într-adevăr colesterolul, însă pe cel bun.

Quinoa

Este considerată a fi o proteină completă, deoarece conține toți cei 9 aminoacizi esențiali de care organismul are nevoie pentru a se dezvolta și pe care nu îi poate produce de unul singur. O ceașcă de quinoa are 8 g de proteine și poate fi folosită în supe, salate sau ca desert.

Brânză tofu

Recomandată în special vegetarienilor sau în perioadele de post, brânza tofu se obține din boabe de soia și reprezintă o sursă importantă de proteine, jumătate de cană având 10 g de proteine. Verifică eticheta și alege-o pe cea din soia nemodificată genetic.

Nuci

Conțin proteine și grăsimi bune, din aceeși gamă făcând parte și alunele, caju, fisticul, care își păstrează toate proprietățile, dacă sunt în stare crudă. Un pumn de nuci are 15,23 g de proteine și un conținut caloric ridicat – 654, așa că este bine să le consumi în cantități mici, în prima parte a zilei.

Linte

Lintea este extrem de gustoasă și, deși este din aceeași familie cu fasolea, are mai multe proprietăți decât aceasta. Conține vitamina B, acid folic, fibre, magneziu, fier, mangan și proteine, o ceașcă având 18 g. În urma studiilor, s-a constatat că, inclusă în dietă, poate scădea tensiunea arterială.

S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

7 pași pentru o piele mai tânără-nr.33(459)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 18 lei

6 luni - 35 lei       

12 luni - 69 lei