Leguma care nu trebuie să lipsească din dieta femeilor însărcinate



 

Dacă îți faci griji pentru alimentația din timpul sarcinii și substanțele nutritive de care ai nevoie, alege să incluzi în dietă spanacul. Spanacul este o legumă foarte nutritivă, bogată în special în acid folic și vitamine din grupul B, care sunt esențiale pentru buna dezvoltare a copilului.


Probabil ai auzit despre beneficiile pe care le are spanacul asupra sănătății. Iată de ce este bine să mănânci spanac în timpul sarcinii:

Este sursă de fier și previne anemia

Femeile pot ajunge să sufere de anemie în timpul sarcinii, dar copilul are nevoie de fier pentru dezvoltare. Așadar, în loc de a apela la suplimentele de fier mai bine include în alimentație produse bogate în fier, spanacul fiind unul dintre ele. În plus, spanacul este sursă importantă de acid folic, care joacă și el un rol în tratarea anemiei.

Ajută la dezvoltarea plămânilor copilului

Poate nu știai, dar spanacul conține o cantitate mare de betacaroten, care în organism se transformă în vitamina A. Ea este necesară pentru dezvoltarea plămânilor bebelușului și dezvoltarea creierului.  

Previne dezvoltarea anormală

Substanțele nutritive prezente în spanac  - fierul, acidul folic, folatul – previn dezvoltarea anormală a copilului. De fapt, toate aceste componente nutritive protejează copilul și favorizează o dezvoltare normală.

Spanacul previne problemele digestive

Dacă o femeie însărcinată include spanacul și alte legume în alimentație zilnic, previne problemele digestive, printre care și constipația. Constipația este foarte frecventă în timpul sarcinii din cauza modificărilor hormonale care au loc în organism. În plus, spanacul este sursă de fibre solubile care stimulează tranzitul intestinal.

Spanacul scade riscul de hipertensiune arteriale

Datorită cantității mari de potasiu și dozei mici de sodiu, spanacul este foarte util în reducerea hipertensiunii arteriale. Uneori, hipertensiunea arterială este responsabilă de afecțiunile renale, problemele cardiace și accidentul vascular cerebral, dar prin consumul de spanac le poți preveni. De asemenea, vitamina C joacă un rol important în scăderea hipertensiunii.


Credit foto: www.healthunbox.com




S-ar putea să-ți placă și:

Loading...

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

Trucuri pentru machiaj rezistent la apă - nr.27 (505)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei                

12 luni - 91 lei

" "