Video: Cum ne pot îmbolnăvi produsele de post



 

Postul Crăciunului, care începe vineri, se vrea a fi o perioadă de „detoxifiere“ atât de păcate, cât şi de toxinele reale acumulate în corp de-a lungul anului, din cauza dietei haotice.

Care sunt alimentele de post cu cele mai multe chimicale şi ce probleme de sănătate pot provoca află de la invitaţii emisiunii Adevărul Live:Sorin Mierlea,preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor,şi medicul nutriţionist Simona Tivadar.

Dar consumând produse de post de pe piaţă acumulăm toxine,în loc să le eliminăm,fiindcă multe dintre ele conţin o varietate de aditivi. Sorin Mierlea,preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor ne spune care sunt alimentele de post cu cele mai multe E-uri,iar medicul nutriţionist Simona Tivadar ne recomandă ce ar trebui să mâncăm în această perioadă pentru a ne menţine sănătoşi şi supli.

„Noi încercăm să analizăm diverse produse pentru ca fiecare cetăţean să ştie ce cumpără,ce consumă. Mai ales în ultima perioadă în care există foarte multe produse. Doar pentru pâine am identificat 81 de branduri. Este greu să verificăm 81 de tipuri de produse,aşa că aceste „radiografii“ pe care le facem noi îi ajută pe consumatori să decidă în cunoştinţă de cauză. Noi nu avem un asemenea exerciţiu de a citi eticheta,de a verifica documentul fiscal care certifică siguranţa produsului. Fără bonul fiscal este posibil ca magazinul să introducă produse necontrolate şi,automat,produse nesigure“,a spus,în cadrul emisiunii,Sorin Mierlea.

În post,pentru aceste produse este bine să citim eticheta. Multe produse conţin zer praf,urme de lapte etc. Este un moment bun să începem să citim eticheta,să ne asigurăm că este un produs bun. Nu tot ce e etichetat „de post“ chiar este de post. Şi nu din rea-voinţă. Poate din greşeală,a adăugat preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului.

Există o confuzie între vegetale şi sănătos. Nimeni nu se mai gândeşte la originile şi scopul postului. De mii de ani se folosesc grăsimi animale pentru gătit. Scopul postului a fost eliminarea acestor grăsimi de origine animală. Cea mai simplă cale,mi se pare mie,este de a scoate produsele animale de orice fel din dietă. Chiar şi în zilele în care este permis peştele,ţi se dă o proteină animală calitativă,însă cu o cantitate mică de grăsime,conform medicului nutriţionis Simona Tivadar.

S-ar putea să-ți placă și:

Loading...

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

" "