Alungă durerile, fără medicamente



 

 Nu se poate să nu fi avut măcar o dată o durere de măsea sau o migrenă pe care ai încercat s-o tratezi cu pastile. Natura ne oferă ajutoare pentru a-i veni de hac durerii, fără efecte secundare.


Dacă ocazional ți se întâmplă să ai fie dureri de burtă, de dinți, de stomac, fie de articulații sau de cap, nu înseamnă neapărat că e ceva grav. Dacă durerile persistă, consultă medicul.

Fă o schimbare în dietă 

Multe dureri apar din cauza unui mod de viață nesănătos și a unei alimentații dezechilibrate. Prin urmare, ca să previi, e bine să începi cu câteva măsuri: renunță la alimentele procesate, aici intră și zahărul, îndulcitorii artificiali, fast-foodul, mezelurile, grăsimile rele (maioneza, margarina, carnea grasă, produsele de patiserie), dar și la pâinea albă, orezul alb și sucurile carbogazoase. Pentru a scăpa de dureri este necesar să înlocuiești mâncarea nesănătoasă cu un consum regulat de legume și fructe, cereale integrale și carne slabă. Importantă este hidratarea.  

Sfat: Dacă te chinuie o migrenă, fă o infuzie de roiniță, dintr-o linguriță de plantă uscată la 250 de ml de apă clocotită. Lași la infuzat, 10 minute, apoi strecori. Bei 2-3 căni pe zi, timp de 3 săptămâni.  

Truc: Scapă de durerile de măsea sau de gât mestecând câteva cuișoare. 

Sfat: Combate durerile și inflamația de la nivelul gâtului făcând o gargară cu apă și sare de mare. Pui 1 linguriță de sare la 250 ml de apă călduță.  

Frunzele de mesteacăn ameliorează durerile de articulații 

Uneori, durerile de articulații ne pot împiedica să ne desfășurăm activitatea zilnică. Cauzele apariției durerilor pot fi variate: statul într-o poziție defectuoasă, prezența inflamațiilor la articulații sau o întindere musculară. Poți încerca un remediu pe bază de frunze de mesteacăn. Planta este bogată în salicilat de metil, care este o substanță asemănătoare cu acidul salicilic folosit la producerea aspirinei. Frunzele de mesteacăn au efect antiinflamator, analgezic și antispasmodic. Ceaiul din frunze de mesteacăn este bun pentru tratamentul artritelor și reumatismului. Îl prepari astfel: pui o linguriță de plantă la 250 ml de apă clocotită. Lași la infuzat 10-15 minute, apoi strecori. Bei 3-4 căni pe zi.

Uleiul de primula reduce spasmele menstruale 

Înainte de menstruație sau în timpul acesteia, unele femei au crampe abdominale și dureri la nivelul sânilor. Pentru a combate aceste simptome se recomandă uleiul de primulă, care este o sursă bogată de acid gamma-linoleic. De asemenea, uleiul vegetal pe bază de primulă este indicat și în reducerea durerilor reumatismale și cele ale stomacului, dar este benefic și în cazul poliartritei reumatoide. Produsul se găsește la magazinele naturiste și se prezintă sub formă de comprimate uleioase. Înainte de a începe un tratament cu ulei de primulă cere sfatul medicului. Nu încerca uleiul de primulă dacă iei antidepresive sau dacă ești predispusă la sângerări ori convulsii, sau dacă suferi de hipertensiune arterială.  

Mușețelul calmează durerile în gât 

Durerea în gât este primul semn că ai gâtul inflamat. Acest lucru poate face ca durerea să fie greu de suportat și să nu mai poți înghiți alimente solide. Încearcă infuzia de mușețel. Aceasta reduce inflamațiile și, datorită proprietăților sale antioxidante, stimulează sistemul imunitar să lupte împotriva infecțiilor. O prepari astfel: pui o linguriță de plantă la 250 ml de apă clocotită, o lași la infuzat 15 minute, apoi o strecori și bei.

Coada-șoricelului combate migrenele 

Dacă ai o durere de cap foarte puternică, poți să bei o infuzie de coada-șoricelului. Planta conține acid salicilic, vitamina C, flavonoide, uleiuri esențiale și are o acțiune antiinflamatorie, antispastică și combate febra. O prepari astfel: pui 1 linguriță de plantă uscată la 250 ml de apă clocotită. Bei 2-3 căni pe zi. Pentru a reduce riscul de apariție a migrenei este indicat să mănânci următoarele alimente bogate în magneziu (fulgi de ovăz, germeni de grâu, usturoi, varză, banane, pepene galben). De asemenea, e bine să consumi mazăre, carne de curcan, cereale integrale, nuci, semințe de susan și dovleac pentru că sunt o sursă bogată de triptofan, care stimulează creierul să producă serotonină, necesară pentru o stare de bine. Peștele gras, semințele de in, avocado sunt bogate în acizi grași Omega-3, care contribuie la reducerea inflamațiilor și a constricției vaselor capilare din creier, prevenind astfel migrena.


S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite



Ultima ediție
Click! pentru femei

Cum recunoști un mincinos-nr.42(468)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei 

12 luni - 91 lei