Cea mai sănătoasă legumă gătită! Ar trebui să o consumi zilnic



 

Tomatele sau roșiile sunt unele din cele mai importante legume din alimentația omului, care pot fi consumate în stare proaspătă sau că ingredient în diferite feluri de mâncare. Acestea sunt printre legumele cel mai des consumate, după cartofi.


Gustoase și aproape indispensabile din bucătărie, roșiile aduc multe beneficii sănătății.

Roșia este apreciată datorită gustului ei dar și avantajelor pe care le oferă sănătății. Deși pot fi consumate tot timpul anului, datorită culturilor din seră, valoarea lor nutritivă este mai ridicată și gustul este mai intens atunci când sunt cultivate în grădini, la soare, în lunile de vară (iunie până în septembrie).


De ce să consumi roșii zilnic

Nu mai puţin de 90% din conţinutul roşiei este apă biologică, uşor asimilabilă de către organismul uman, care alcătuieşte suportul ideal pentru administrarea colecţiei de vitamine, minerale, enzime şi alte substanţe active ale tomatelor.

Dintre vitaminele conţi­nute de roşii, cele mai importante sunt vitamina A (importantă pentru ochi şi pentru procesele endocrine), complexul B (B1, B2, B5, B6 – protectoare ale sistemului nervos, ale sistemului osos, ale metabolismului), vitamina C (necesară sistemului cardiovascular, sistemului nervos şi endocrin), vitamina E (vitamina tinereţii şi a fertilităţii) şi vitamina K (importantă pentru sinteza anumitor elemente figurate ale sângelui).


Apoi, roşiile conţin cantităţi însemnate de potasiu, fosfor, fier, calciu, magneziu şi seleniu, precum şi acizi organici, aceştia din urmă având un rol important pentru sistemul digestiv.

Roşiile conţin și licopină, un pigment care dă culoarea specifică tomatelor şi care are un efect antioxidant mai puternic decât celebra vitamină C, protejând eficient organismul de cancer, de bolile cardiovasculare, de procesele degenerative, de tulburările de metabolism, de diferitele intoxicaţii (inclusiv cu tutun). Studiile au demonstrat că prin tratare termică roşia îşi măreşte cantitatea de licopen cu 35%.


Citește și: Cura de roşii. 3 beneficii incontestabile


Pentru a beneficia de proprietățile lor, se recomandă să se consume săptămânal 7 porții de preparate derivate din roșii (o porție = un pahar de suc de tomate de 250 ml sau 125 ml pentru alte feluri de mâncare). Roșiile sunt folosite mai ales în preparatele dietei meteraneene și în bucătăria spaniolă.


Sursă: sfatulmedicului.rom, doctorulzilei.ro / Sursă foto: pixabay.com

S-ar putea să-ți placă și:

Loading...

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

Trucuri pentru machiaj rezistent la apă - nr.27 (505)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei                

12 luni - 91 lei

" "