Remedii pentru colesterolul mărit



 

Nivelul de colesterol rău (LDL) provoacă apariția afecțiunilor cardiovasculare, insuficiență renală și artere înfundate și, dacă nu este ținut sub control, poate deveni fatal. 80% din populația din întreaga lume suferă de boli de inimă, însă ele pot fi ținute sub control prin medicamente și o alimentație echilibrată.


Dacă și tu ai colesterolul mărit, iată cum îl poți reduce:

Bea suc de portocale

Sucul de portocale proaspăt stors stimulează fluxul sangvin, care va ajunge în toate țesuturile corpului. Încearcă să eviți zahărul, adăugând în schimb o lingură de miere, deși băutura naturală din portocale poate fi băută așa simplă. Bea la micul dejun unul-două pahare de suc de portocale.

Mănâncă porții mici

Un studiu a arătat că persoanele care mănâncă porții mici, de șase sau șapte ori pe zi, țin sub control fără probleme nivelul de colesterol. În plus, porțiile mici scad riscul de boală coronariană cu aproximativ 10-20%.

Bea un pahar de vin roșu

Dacă vrei să ții sub control nivelul de colesterol rău, atunci ar trebui să bei o dată la două zile un pahar de vin roșu. Studiile au arătat că vinul roșu crește producția de colesterol bun (HDL) datorită resveratrolului – un compus activ prezent în struguri.

Include în dietă uleiul de măsline

Uleiul de măsline conține grăsimi mononesaturate, care reduc colesterolul rău la persoanele care suferă de sindrom metabolic sau de diabet. Folosirea uleiului de măsline în salate sau în alte mâncărui este o alternativă sănătoasă.

Mănâncă grepfrut/bea suc de grepfrut

Grepfrutul este un fruct citric acre nu trebuie să lipească din alimentația ta zilnică. Bogat în fibre solubile și pectină, grepfrutul are capacitatea de a reduce nivelul de colesterol rău. La fel de bune sunt și merele.

Înlocuiește zahărul și mierea

Mierea naturală conține compuși activi care reduc nivelul de colesterol care cauzează bolile cardiovasculare și accidentul vascular cerebral. Mierea este o alternativă mult mai sănătoasă la zahăr, deoarece ține sub control colesterolul și zahărul din sânge (glucoza).

Practică sport

Antrenamentul fizic practicat în fiecare zi este necesar pentru ca organismul să fie activ și sănătos. Știm despre exercițiile fizice că stimulează creșterea producției de colesterol bun – chiar și 30 de minute pe zi sunt foarte importante. În plus, plimbarea din fiecare zi s-a dovedit a fi benefică în menținerea nivelului de colesterol sub control.


Credit foto: www.boldsky.com



S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

Ultima ediție
Click! pentru femei

De ce e bine să folosești balsam de buze-nr.16(494)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei         

12 luni - 91 lei

" "