Moduri prin care putem deveni mai optimiști



 

Ești o persoană optimistă sau pesimistă? Deși poate părea că răspunsul se află în viziunea și atitudinea noastră față de viață, de fapt are legătură cu procesele chimice din creier. Dacă de cele mai multe ori gândurile sunt negative, să știi că poți să te simți bine: optimismul poate fi instruit!



La fel ca orice alt obicei pe care creierul îl învață prin repetare, atunci când practicăm frecvent gânduri pozitive, creierul va fi pregătit pentru pozitivitate, datorită formării căilor neuronale. Studiile arată că optimiștii sunt mai fericiți, mai creativi, mai rapizi în rezolvarea problemelor și au vigilența mentală sporită în comparație cu pesimiștii. Optimiștii au, de asemenea, mai puțin cortizol (hormonul de stres) și mai multă serotonina (neurotransmițător stimulant al dispoziției). Știai aceste lucruri?

Iată câteva modalități prin care poți să-ți antrenezi creierul să gândească mult mai pozitiv:

Oferă-i mulțumire

Gândurile de mulțumire cresc nivelul de serotonină și scad cortizolul, îmbunătățind totodată motivația și fericirea generală. Începe prin a scrie cel puțin trei lucruri pentru care ești recunoscătoare pentru fiecare zi. Această practică poate evolua într-o conștiință regulată a lucrurilor pentru care ești recunoscătoare, despre care poți scrie într-un notebook pe care îl porți mereu cu tine. Cu cât te concentrezi mai mult pe recunoștință, cu atât mai optimist va deveni creierul tău.

Dă mai departe

Acțiunile de bunătate stimulează dopamina – neurotransmițătorul care induce starea de bine. Chiar și ceva atât de simplu ca oferirea unui zâmbet sau un compliment poate avea efecte pozitive asupra ta și a celeilalte persoane. Nu uita să faci un bine pentru altcineva în fiecare zi, cum sunt trimiterea unui mesaj de mulțumire, cumpărarea unei cafele unui străin sau donarea unor bani. Vei câștiga mai multe benefici decât o bună karmă.

Râzi cu voce tare

Râsul este într-adevăr cel mai bun medicament. Râsul crește producția de serotonină, calmând amigdala (centrul de stres al creierului). Petrece timpul liber cu prieteni amuzanți, uită-te la o comedie. Indiferent de ce te face să râzi, asigură-te că râzi zilnic.

Practică sport

Sportul crește nivelul de endorfină, serotonină și alte substanțe produse de creier, care induc starea de relaxare și fericire, reducând simultan cortizolul. Pentru rezultate optime, mărește ritmul cardiac cu cel puțin 20 de minute pe zi. Nu uita că unele exerciții fizice pot fi făcute și acasă. Depinde numai de noi dacă vrem să ne simțim mai bine și să fim mult mai optimiști.

Credit foto: www.greatist.com




S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite


Ultima ediție
Click! pentru femei

Top 10 surse de vitamina D-nr.50(476)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei      

12 luni - 91 lei