O problemă pe care o confruntă multe persoane, insomnia poate fi determinată de lipsa calciului și a magneziului din organism, precum și de boli precum artrita, astmul sau indigestia. Iată ce plante și alimente te pot ajuta să rezolvi tulburările de somn!

Lavanda

Numită și levănțică, lavanda este una dintre cele mai populare și apreciate plante datorită proprietățiilor sale calmante, diureice, antiseptice și cicatrizante. Uleiul esențial de lavandă te ajută să adormi mai repede, conferă un somn liniștitor și scade somnul rem - mișcările globului ocular în timpul somnului -. Planta calmează plânsul bebelușilor, îi ajută să adoarmă și reduce atât stresul mamei, cât și pe cel al copilului. Aplică 2-3 picături de ulei în plame și inhalează vaporii sau pulverizează esență pe pernă înainte de culcare.

Valeriana

Folosită de mii de ani ca remediu împotriva insomniei, valeriana înlătură dificultatea de a adormi, asigură un somn profund și reduce trezirile nocturne. Se recomandă administrarea a 300-500 mg de extract standardizat de valeriană cu aproximativ o oră înainte de culcare. La început, se ia în doze mici, dar dacă este nevoie, cantitatea poate fi mărită. De asemenea, poate fi luată și sub formă de tinctură. Dizolvă o linguriță într-un pahar cu apă și bea-o cu un sfert de oră înainte de culcare.

Migdalele

Pe lângă faptul că sunt bogate în proteine, migdalele conțin și nutrienți precum magneziu și triptofan, un aminoacid care asigură un somn liniștit. Triptofanul produce melatonină și serotonină. Prima dă o stare de somnolență, în timp ce a doua conferă bună-dispoziție și ține depresiile la distanță. În același timp, magneziul din compoziția sa te va ajuta să ai un somn profund și să te trezești bine dispusă.

Bananele

Elixir împotriva insomniei, bananele conțin potasiu care calmează durerea de picioare și previn crampele care pot apărea în timpul nopții. Totodată, au magneziu care relaxează nervii, asigurând o bună circulație a sângelui și o digestie eficientă. Prepară un suc din aceste fructe, combinându-le cu lapte și gheață, iar problemele cu somnul se vor ameliora.

Laptele și mierea

Pentru un somn liniștitor, bea înainte de culcare o cană cu lapte cald, îndulcit cu miere. Laptele conține triptofan, care crește cantitatea de serotonină din organism. Acest hormon joacă rolul unui sedativ natural pentru creier, iar mierea îl ajută să se transmită mai rapid la organ. De asemenea, îndulcitorul natural mai contribuie și la „hormonul bunăstării“, melatonina, care stabilizează nivelul de zahăr din sânge și reface țesuturile în timpul somnului.



S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite


Ultima ediție
Click! pentru femei

Alimente care grăbesc îmbătrânirea-nr.46(472)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei  

12 luni - 91 lei