Alimente care previn afecțiunile dermatologice



 

Sănătatea pielii este atacată de factorii externi, dar și de cei interni cum sunt deficiențele nutritive și inflamația. Prin aplicarea de creme și loțiuni, care conțin substanțe chimice, crește riscul de afecțiuni dermatologice. Cel mai bun lucru pe care-l poți face este să-ți modifici alimentația.


O alimentație echilibrată (sănătoasă) trebuie să cuprindă aportul zilnic necesar de proteine, fibre, grăsimi sănătoase, vitamine și minerale. Toate aceste substanțe nutritive au efect și asupra modului în care arată pielea nostră.

Iată lista cu alimentele care oferă organismului substanțele nutritive esențiale:

Acizi grași Omega-3

Aceste grăsimi sănătoase creează un mediu antiinflamator în organism, care previne acneea și erupțiile cutanate. Aceste neplăceri dermatologice apar din cauza unei stări inerente  a inflamației, care este atenuată de Omega-3. Mănâncă pește (somon,  cod, sardine), avocado, ulei de măsline și fructe cu coajă lemnoasă. Aceste alimente trebuie să facă parte din alimentația ta deoarece au efect pozitiv și asupra sănătății inimii și creierului.

Vitamina C

 Vitamina C este importantă pentru sinteza colagenului, care este o proteină produsă de piele. Fructele ca portocalele, lămâile, mandarinele, fructele de pădure, conțin cantități mari de vitamina C, care stimuleaza productia de colagen, și repară și regenerează celulele pielii. Consumul regulat de vitamina C ajută la înmuierea și depigmentarea tegumentului, oferind strălucire și un ten mai tânăr.

Vitamina E

Vitamina E asigură faptul că uleiurile naturale ale pielii sunt bine întreținute. Vitamina E în combinație cu grăsimile sănătoase conferă pielii o textură moale și suplă și împiedică uscarea. Alimente precum avocado, spanac, cartofi dulci și semințe de pepene verde sunt bogate în vitamina E.

Antioxidanți

Antioxidanții sunt salvatorii: principalii vinovați și responsabili de îmbătrânire sunt radicalii liberi, care provoacă îmbătrânirea prematură nu numai a pielii, ci și a tuturor celulelor corpului. Prin urmare, antioxidanții trebuie să devină o parte obișnuită a dietei. Regula principală este de a consuma fructe și legume care sunt colorate, adică morcovi, caise, sfeclă roșie. Alimente precum roșiile, papaia și grepfrutul sunt bogate în licopen, care este un alt antioxidant important. Neutralizarea radicalilor liberi este cel mai puternic mod de prevenire a îmbătrânirii pielii. Așadar, fructele și legumele crude trebuie să devină o parte din alimentația zilnică.

Minerale

Înn afară de vitamine, mineralele fac parte integrantă din sănătatea pielii, plus că majoritatea au proprietăți antiinflamatoare și antiseptice. Zincul, sulful, seleniul și cupru sunt cele mai importante minerale când vine vorba de sănătatea pielii și a părului. Nucile de Brazilia, orezul brun, fasolea, ciupercile, ciocolata neagră, soia, ouăle sunt surse importante de minerale.


Credit foto: www.hindustantimes.com




S-ar putea să-ți placă și:

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite


Ultima ediție
Click! pentru femei

Alimente care grăbesc îmbătrânirea-nr.46(472)

apare săptămânal

Aboneaza-te la revista

3 luni - 23 lei

6 luni - 46 lei  

12 luni - 91 lei