Plimbarea este exercițiul (ușor) care activează mai multe procese fizice și chimice în corp, îmbunătățind starea de sănătate. Dar plimbarea - 30 de minute pe zi - nu numai că susține sănătatea, ci luptă și împotriva stresului.


Iată ce beneficii are plimbarea zilnică asupra sănătății!

Crește nivelul de energie

Te simți obosită? Ai probleme cu concentrarea? Probabil că nivelul de energie este scăzut. Dacă da, o scurtă plimbare în fiecare zi poate avea efecte pozitive asupra productivității fizice și psihice. În plus, acest exercițiu îmbunătește circulația sangvină, eliberând rigiditaeta și tensiunea din articulații și mușchi, prevenind durerea.

Îmbunătățește sănătatea cardiovasculară

Deoarece mersul pe jos este o activitate care îmbunătățește circulația sângelui și arderea caloriilor, el are beneficii remarcabile și asupra sănătății cardiovasculare. O plimbare zilnică îmbunătățește ritmul cardiac, astfel încât sângele să fie pompat în tot corpul fără probleme, prevenind hipertensiunea arterială. În plus, este modalitatea prin care poate fi crescut nivelul de colesterol bun (HDL), ajutând în același timp la reducerea colesterolului rău (LDL) și a trigliceridelor. Reduce riscul de atac de cord, accident vascular cerebral și boală arterială.

Stimulează pierderea în greutate

Ca toate exercițiile cardio, mersul pe jos (plimbarea) este o modalitate foarte bună de a arde mai multe calorii și de a lupta împotriva greutății suplimentare sau a obezității. Chiar dacă nu este o soluție miracoală care va face ca aceste kilograme să dispară peste noapte, făcând-o zilnic va crește rata la care sunt arse caloriile și vei scădea indicele de masă corporală. Cu cât se merge mai mult pe jos, cu atât mai multă grăsimi vor fi arse.

Îmbunătățește sănătatea osoasă

Acest exercițiu consolidează oasele, prevenind pierderea densității, principala cauză a osteoporozei. În plus, reduce inflamația în țesuturi, ameliorând simptomele dureroase ale artritei și ale osteoartritei. Dacă ieși la plimbare în timpul zilei, nivelurile de vitamina D vor crește datorită expunerii la soare și, prin urmare, organismul va sintetizaa mai bine calciul.

Previne varicele și venele varicoase

Varicele și venele varicoase sunt principalele semne ale problemei  circulatorii în partea inferioară a corpului. Dar, pentru mersul pe jos îmbunătățește circulația sangvină, practică exercițiul regulat pentru a preveni această problemă. Exercițiul lucrează la nivelul picioarelor, prevenind inflamarea țesuturilor și stimulând fluxul sangvin în întregul corp. În plus, tonifică capilarele și reduce riscul de retenție de fluide.


Credit foto: www.eatthis.com





S-ar putea să-ți placă și:

Loading...

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

" "