Metodele care îți protejează ficatul



 

Ficatul este cel mai mare și cel mai important organ din interiorul corpului uman. Rolurile sale principale sunt acelea de a filtra sângele pentru a elimina toxinele acumulate, de a ajuta digestia și de a asigura circulația energiei. De aceea, este imporant să îl menții sănătos. Iată cum poți face acest lucru!

Mănâncă alimente cu proprietăți antioxidante

Dacă îți dorești un ficat sănătos, asigură-te că dieta ta include alimente bogate în antioxidanți. Printre cele mai recomandate se numără: afinele, merișoarele, murele, zmeura, căpșunile și anghinarea. De asemenea, sucurile proaspete din frunze de păpădie, sfeclă sau iarbă de grâu au proprietăți antioxidante foarte puternice.

Limitează consumul de alcool

Consumul excesiv de alcool determină eliberarea substanțelor toxice în organism, care pot fi dăunătoare ficatului. Una dintre cele mai frecvente cauze ale afecțiunilor hepatice este consumul în cantități mari de alcool, care poate duce în 37% din cazuri la deces. De asemenea, și obiceiul de a bea frecvent alcool, dar în cantități reduse poate fi dăunător, putând determina apariția ficatului gras.

Consumă mâncare organică

Alimentele organice sunt cele care nu conțin pesticide, hormoni adăugați sau antibiotice, în cazul celor de origine animală. Cu alte cuvinte, dacă dorești să îți protejezi ficatul, ar trebui să te ferești de mâncarea cu adaos de chimicale și de aditivi. De aceea, citește cu atenție etichetele produselor înainte de a le cumpăra și informează-te cu privire la sursa din care provin.

Ai grijă la siluetă

Supraponderabilitatea determină acumularea depozitelor de grăsime în ficat, ducând, în timp, la inflamații. Din acest motiv este recomandat să îți ții greutatea sub control, ținând cont de câteva reguli simple: consumă cât mai multe legume și fructe, evită dulciurile, produsele de patiserie, alimentele grase și programează-ți mesele la ore fixe, în aceeași zi, nu mai târziu de ora 19, când arderile sunt încetinite.

Practică sport cu regularitate

Exercițiile fizice te ajută să îți menții greutatea corporală și au, în același timp, și un impact pozitiv asupra ficatului tău. Potrivit studiilor, s-a constatat că mai mult de 150 de minute de activitate fizică pe săptămână (adică jumătate de oră de exerciții, de 5 ori pe săptămână) sunt suficiente pentru a îmbunătăți nivelul enzimelor hepatice.

Ferește-te de contaminarea cu virusul hepatic

Hepatita este o inflamație apărută la nivelul ficatului, fiind cauzată deseori în urma contaminării cu un virus. Există trei tipuri de hepatită: A, B, C – toate fiind contagioase. Hepatita B se răspândește în urma sexului neprotejat, de aceea este indicat să folosești prezervativ de fiecare dată. De asemnea, în cazul procedurilor care implică folosirea acului, acesta trebuie să fie steril.



S-ar putea să-ți placă și:

Loading...

Din aceeași categorie:



Spune-ți părerea:

Cele mai citite

" "