Un nou studiu sugerează că obţinerea unui nivel ridicat de potasiu te poate proteja chiar de bolide inimă şi de rinichi. 

Vestea proastă este că puţini oameni ştiu de importanţa acestui nutrient. În mod normal,doza zilnică recomandată pentru un adult este de cel puţin 4.700 de miligrame de potasiu,dar cei mai mulţi dintre noi consumăm abia jumătate din cantitate.

Iată cum îţi poţi da seama că organismul tău are insuficient potasiu.

Nu consumi prea multe fructe şi legume

Fructele şi legumele sunt cele mai bogate surse de potasiu,aşadar mesele tale trebuie să fie cât mai colorate,adică să consumi o varitate cât mai mare de vegetale. Dacă farfuria ta tinde să fie destul de monocromatică,probabil înseamnă că mănânci mai ales carne,amidon rafinat şi alimente conservate care nu conţin suficient potasiu. 

Te simţi obosită şi slăbită

Dacă te simţi încă obosită,deşi ai dormit destul de mult,aruncă o privire la dieta ta. O alimentaţie bogată în potasiu te poate face să te simţi mai bine. Nicio schimbare? E timpul să discuţi cu un doctor despre problema asta.

Ai tensiunea arterială crescută

Multe lucruri,inclusiv istoria familiei tale,supraponderabilitatea şi excesul de sare,pot provoca hipertensiune. Dar studiile arată că şi o dieta săracă în potasiu poate fi responsabilă tensiunea arterială ridicată. 

Eşti predispusă la cârcei

Dacă spasmele muscularedureroase la nivelul picioarelor sunt prea familiare,este posibil ca vina să o poarte scăderea nivelului de potasiu din organism. Cel mai des,problema apare la cei care fac sport.  Asta pentru că electroliţii,inclusiv potasiul,sunt eliminaţi din organism prin transpiraţie. 

Ai palpitaţii

Când nivelul de potasiu devine extrem de scăzut pot apărea probleme foarte grave. Dacă simţi că inima bate prea puternic sau că e pe cale să sară din piept,este nevoie să apelezi urgent la ajutor medical.

Deşi oamenii cred că cea mai importantă sursă de potasiu sunt bananele,un cartof copt în coajă are de două ori mai mult. Alte surse sunt spanacul,căpşunile, avocado şi broccoli.