Fierul este un mineral esenţial pentru sănătatea organismului. El are rolul de a transporta oxigenul către toate celulele organismului. În acelaşi timp fierul contribuie la formarea hemoglobinei. Femeile sunt cele mai predipuse la deficienţe de fier deoarece pierd sânge lunar,în timpul ciclului menstrual. Doza zilnică de fier recomandată pentru femei este de 18 mg,în timp ce femeile gravide au nevoie de 27 de mg. Alimentele bogate în acest mineral sunt carnea de vită,ficatul,fasolea,cerealele integrale şi legumele verzi,cum este spanacul.

Semne care-ţi arată că ai lipsă de fier. Oboseală

Chiar dacă dormi suficient noaptea te trezeşti obosită şi-ţi este greu să te concentrezi ziua. Obosealaeste unul dintre cele mai comune semne ale lipsei de fier,deoarece corpul nu este bine oxigenat şi din acest motiv organele nu pot funcţiona la întreaga lor capacitate.

Semne care-ţi arată că ai lipsă de fier. Infecţii frecvente

Fierul este o componentă importantă pentru întărirea sistemului imunitar. Dacă acesta este slăbit,atunci organismul este predispus la acţiunea bacteriilor,care pot declanşa infecţii.

Semne care-ţi arată că ai lipsă de fier. Piele palidă

Acest semn apare doar la unele persoane. Hemoglobina este cea care dă pielii o uşoare tentă rozalie. Când celulele roşii nu au destul fier în componenţa lor se decolorează şi devin mai mici,ceea ce duce la apariţia tenului palid.

Semne care-ţi arată că ai lipsă de fier. Limba umflată

 Lipsa oxigenului din organism duce la mărirea muşchilor şi la apariţia senzaţiei de durere. Toţi muşchii sunt afectaţi,dar doar muşchii limbii sunt cei mai vizibili. De asemenea,pielea se crapă în colţul gurii.

Semne care-ţi arată că ai lipsă de fier. Căderea părului

În combinaţie cu anemia,carenţa de fier provoacă pierderea podoabei capilare. Când oxigenul nu mai ajunge la foliculi,aceştia nu mai suştin creşterea păruluipână când organismul nu are toate substanţele nutritive necesare.