Evită cafeaua

Nivelul de zahăr în sânge poate creşte după ce bei cafea,fie ea neagră sau fără zahăr,datorită cofeinei. De asemenea ceaiul verde,cel negru şi băuturile energizante sunt excitante şi amplifică nivelul glicemiei diabeticilor. De aceea,este indicat să eviţi aceste băuturi. În mod ironic,unele substanţe aflate în cafea previn diabetul de tip secund la persoanele sănătoase.

Capcanele alimentelor fără zahăr

Multe produse catalogate drept „sugar free”  îţi cresc nivelul glicemiei. De ce? Pentru că au în compoziţie suficienţi carbohidraţi dăunători din amidon,grăsimi şi fibre. Verifică eticheta,ce-ţi arată numărul de  carbohidraţi,înainte de a cumpăra produsul dorit. Ai grijă în special la produsele care conţin substanţe precum sorbitol şi xylitol. Ele dau dulceaţă cu mai puţini carbohidraţi decât zahărul,dar tot au suficienţi carbohidraţi pentru a-ţi creşte considerabil nivelul de zahăr.

În caz de răceală

Dacă eşti răcită,ai grijă la unele antibiotice sau decongestionante pe care le foloseşti pentru desfundarea sinusurilor,deoarece îţi pot afecta nivelul de zahăr din sânge. Nu în ultimul rând,este recomandat să eviţi supărările. Atunci când te simţi copleşită de treabă şi nefericită,eşti mult prea stresată,moment în care corpul tău eliberează hormoni care îţi cresc glicemia. Învaţă să te relaxezi prin exerciţii de respiraţie,fă sport şi să nu mai pui la suflet orice necaz.

Consumă lactate degresate

Iaurturile şi celelalte produse lactate pot îmbunătăţi digestia şi reglează nivelul de zahăr din sânge. Unele iaurturi conţin fructe sau zahăr,aşa că nu uita să numeri nivelul de carbohidraţi atunci când vrei să le incluzi în meniu. Cea mai bună variantă este aceea de a consuma iaurt simplu sau degresat,fără vreun adaos de zahăr.

Scorţişoara,un remediu eficient

Punând puţină scorţişoară pe mâncare,vei înlocui sarea,carbohidraţii sau caloriile care îţi fac rău. Studii recente arată că acest condiment poate îmbunătăţi abilitatea corpului de a folosi insulina şi poate scădea nivelul glicemiei la diabeticii de tip 2 (adică faza incipientă).

Alcoolul este dăunător

Băuturile alcoolice conţin mulţi carbohidraţi,aşa că determină fluctuaţii considerabile ale glicemiei. Încă în decursul primelor 12 ore de la consumul băuturii,glicemia poate scădea. Dacă trebuie să bei,ar fi indicat să o faci doar atunci când mănânci şi să-ţi verifici constant glicemia. La fel de important este să nu bei mai mult de un pahar de vin sau de bere în timpul unei zile.

Info

Fasolea şi cerealele integrale din pâine au indexul glicemic mai redus decât fructele.