De asemenea,cercetătorii au descoperit că nivelul crescut de siliciu în sânge previne astuparea arterelor şi,implicit,formarea de plăci de grăsimi pe pereţii vaselor sangvine.

Mai mult,siliciul menţine sănătatea părului,a unghiilor şi a oaselor.Fără siliciu,calciul nu se depune acolo unde este nevoie,ducând astfel la calcifierea tesuturilor subţiri,a pereţilor arterelor şi a inimii. În ceea ce priveşte procesul de îmbătrânire,oamenii de ştiinţă au descoperit că persoanele care au suficient siliciu în organism au un risc mai scăzut de a îmbătrâni prematur.

Surse bogate în siliciu

Coada calului este o plantă bogată în siliciu,care este folosită de secole pentru tratarea diferitelor afecţiuni. Însă,recent cercetătorii au descoperit că această plantă poate încetini procesul de îmbătrânire,datorită conţinutului de siliciu.

În ceea ce priveşte alimentele,surse bogate în siliciu sunt:cerealele integrale nerafinate,castraveţii,merele,portocalele,lămâile,strugurii,stafidele,migdalele,alunele,nucile,seminţele,varza,morcovii,dovleacul,fasolea verde,ceapa,păstârnacul,urzicile şi ridichiile.

Nutriţioniştii estimează că un adult ar avea nevoie de 20-30 mg pe zi.