Cum funcţionează din 3 în 3 ore

Acest program de slăbit a fost iniţiat de către Jorge Cruise,un cunoscut antrenor de fitness,iar secretul scăderii în greutate în mod sănătos constă în stimularea metabolismului. Pentru ca dieta din 3 în 3 ore să funcţioneze este necesar să mănânci din 3 în 3 ore şi să alternezi cele trei mese principale cu două gustări.

Micul dejun trebuie luat la o oră după ce te-ai trezit,iar cina-cu trei ore înainte de culcare. Dacă mănânci puţin şi des,  organismul va avea de unde să-şi extragă necesarul zilnic de energie pentru a funcţiona corect,iar caloriile în loc să fie depozitate vor fi „arse”,ceea ce va duce la „topirea”kilogramelor în plus. Este recomandat ca fiecare masă principală să nu depăşească 400 de calorii.

Alimente recomandate în dieta de 3 ore

În dieta din 3 în 3 ore nu este de ajuns să mănânci la ore fixe,ci contează şi din ce este format meniul tău zilnic. Ai voie să consumi doar carne slabă şi peşte,lactate cu un procent scăzut de grăsimi,băuturi neîndulcite,fructe şi legume. În ceea ce priveşte pastele făinoase,este recomandat să te limitezi la o porţie pe săptămână şi la o felie de pâine integrală pe zi. Prăjelile,produsele de panificaţie şi de patiserie,sucurile acidulate,compoturile,dulceţurile şi sosurile pentru salate sunt total interzise. Le poţi înlocui cu mâncăruri preparate la cuptor sau la grătar şi cu cât mai multe fructe proaspete.

Citeşte şi:

Dieta cu mere:-3 kg în 5 zile

Slăbeşte rapid cu dieta pe bază de cereale!

Exemple de meniu în dieta din 3 în 3 ore, la alegere:

Mic dejun:Un bol cu fulgi de ovăz,combinaţi cu iaurt degresat

                 Un ou fiert,o felie de pâine integrală,o roşie sau un ardei

                 O salată de fructe proaspete

                 Un sandviş din piept de curcan la grătar şi brânză slabă

Gustare în dieta din 3 în 3 ore: Un măr

                O mână cu miez de nucă sau cu alune

                Un iaurt mic simplu

                Un pahar de suc de fructe natural

Prânz: Un bol cu ciorbă de legume sau de vită

             Peşte la grătar cu garnitură de legume fierte pe abur

             Salată de legume şi piept de pui cu dressing de lămâie

             Salată de ton

Gustare în dieta din 3 în 3 ore: O salată mică de fructe

               2-3 cubuleţe de ciocolată neagră

               4-5 biscuiţi din cereale integrale

               Câteva migdale crude

Cină:  Doi cartofi copţi şi un ardei gras crud

          100 g brânză de vaci

          100 g mazăre fiartă cu piept de curcan la grătar

           100 g de orez cu legume

Sfat: Pentru rezultate cât mai bune cu dieta din 3 în 3 ore, nu uita să bei cel puţin 5 pahare cu apă sau ceai verde neîndulcit pe zi. Nici mişcarea nu trebuie neglijată,30 de minute de exerciţii pe zi pot face minuni asupra siluetei.

Sfatul specialistului: Dr. Adrian Copcea,nutriţionist,Centrul Medical Asteco,Cluj,e-mail:www.nutritionistcluj.ro

În cazul problemelor de greutate,restabilirea unui ritm corect al meselor este un pas major către succes. Este important să-ţi impui un orar cu mese frecvente,mai puţin bogate în calorii,dar săţioase. Prin mese dese,consistente nutriţional,efortul digestiv şi metabolic este mai mic. Invers,mesele copioase,dar la intervale orare mari conduc cel mai adesea la îngrăşare,oboseală şi tulburări metabolice.Mesele frecvente sunt benefice şi în numeroase afecţiuni digestive,între care colecistitele şi gastritele,dar şi în afecţiuni metabolice precum obezitate,diabet şi dislipidemii.